×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Anti-stress food

Anti-stress food
28.05.2010 - Redactie

Wij zijn voeding goed combineert, krijgt veel meer vitaminen en mineralen binnen. Food Doctor Ian Marber vertelt hoe je je door kleine veranderingen in je eetpatroon al veel beter kunt gaan voelen.


Als je gestrest bent, maak je meer adrenaline aan dan normaal. Daardoor krijg je eerst meer energie, maar op de lange termijn put dit hormoon je uit. Door de energie die het aanmaken van adrenaline kost, kan een tekort aan fosfor, kalium, magnesium, vitamine B5 en vitamine C ontstaat. Het is dus zaak om daar meer van binnen te krijgen.

Fosfor
Fosfor haal je uit vis, eieren, melkproducten en noten. Fruitsuikers remmen de opname van fosfor: eet in stressvolle tijden dus maximaal twee stuks fruit per dag.

Kalium
Je vind kalium in avocado, gedroogd fruit, bananen en paprika.

Vitamine B5
Vitamine B5 is belangrijk voor de regulering van hormonen als je gestrest bent. Gevogelte, avocado en zonnebloempitten zijn goede bronnen.

Zout
Eet niet te zout: zout verhindert de opname van magnesium en kalium. Gebruik liever kruiden en citroensap om je eten meer smaak te geven.

Lees hier tips om minder zout te eten >
Wat vind je ervan?

Reacties

Deze items maak je waarschijnlijk niet vaak genoeg schoon

22.10.2017 - Al ben je nog zo netjes. Er zijn van die vergeten items die bijna iedereen wel eens vergeet schoon te maken. Lees verder

De leefstijl van Sanne van Rooij

20.10.2017 - Sanne van Rooij van blog Living the Green Life geeft toe dat het woord 'veganistisch' een beetje suf klinkt. Maar de lifestyle is dat allesbehalve. Ze probeert zoveel mogelijk mensen te inspireren om vaker plantaardig te eten. Dat deed ze al via Instagram, maar nu is ook haar kookboek Easy Vegan uit. Lees verder

Tips tegen vaginale droogheid

18.10.2017 - Nee, het is misschien geen sexy onderwerp, maar veel vrouwen hebben er last van. 35% van de vrouwen vanaf 18 jaar heeft er last van. In de overgang is dat zelfs de helft van de vrouwen. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

16.10.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Gestopt met ontbijten. Wat is intermittent fasting?

14.10.2017 - In Santé lees je het verhaal van Santé's vormgever Saskia, ruim een jaar geleden is ze gestopt met ontbijten nadat ze een verhaal over intermittent fasting las. Lees verder

3 tips tegen een zwakke blaas

13.10.2017 - Bijna iedere vrouw heeft er op een bepaald moment in haar leven weleens last van: ongewenst urineverlies door een verzwakte blaas. Hoe kom je er vanaf? Lees verder

Hoe kom je aan een zwakke blaas?

07.10.2017 - Bijna iedere vrouw heeft er op een bepaald moment in haar leven weleens last van: ongewenst urineverlies door een verzwakte blaas. Hoe komt het? Lees verder

3 'slechte' gewoontes die stiekem best goed voor je zijn

06.10.2017 - Aan slechte gewoontes zitten soms verrassend goede kanten. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 115 |
Daghoroscoop
Schorpioen

Jij hebt bepaalde maniertjes die echt fantastisch zijn. Daar moet je wel…

» Naar de daghoroscopen