×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Voeding & de feestdagen: tips

Voeding & de feestdagen: tips
24.12.2014 - Redactie

Heerlijk, de feestdagen! Maar erg vervelend als je op 2 januari merkt dat je broeken te strak geworden zijn. Marije van Fitnessbijbel voor vrouwen geeft tips.


Marije's tips

Eet niet de hele dag door
Overvol aan tafel zitten is niet fijn. Geniet, maar stop op tijd. Cliché maar waar, eet rustig.

Kies hartig boven zoet
Suiker maakt sneller dik dan vet. Het smaakt naar meer en het maakt je moe waardoor je meer wilt gaan eten.

De beste tip: ga wandelend de feestdagen in
Wist je dat veel mensen tijdens kerst ziek worden of last krijgen van pijntjes? Ze hollen om het werk af te krijgen en kerstinkopen te doen, aan de kersttafel komen ze tot rust. Hollen of stilstaan is voor de geest (soms) lekker, ons lichaam denkt daar anders over en komt in protest. Het verstoort ons leefritme en klachten die we in tijden van stress onderdrukken, openbaren zich.

Wandelen is de ideale training om je lichaam geleidelijk tot rust te laten komen. Het werkt stressverlagend en brengt je hartslag (en stresshormoon) weer in balans. Zo voorkom je klachten (zoals een verlaagde weerstand, vermoeidheid en nervositeit) als je tot rust komt.

Maak een lijstje
Ben je gelukkig? Wat kan beter of zou je willen veranderen? Het jaareinde is het ideale moment om nieuwe plannen te maken. De volgende opdracht helpt. Aan de ene kant zet je WILLEN aan de andere kant MOETEN. Analyseer je leven. Wat moet je van jezelf en wat zou je graag willen? Zet het onder elkaar. Kan het lijstje moeten korter? En wat onder willen staat werkelijkheid worden? Maak plannen en ga ervoor. Waarom zou je wachten? Volg je hart!

Op mijn website www.Fitnessbijbel.com vind je nog meer tips, heerlijke recepten en kun je het boek bestellen. Fitnessbijbel is het ideale kerstcadeau om te krijgen en te geven. Het zesweken programma is perfect om direct na de feestdagen mee te starten.

Hele fijne feestdagen en supergezond en fit 2015!
Marije



Deze blog is een bijdrage van Marije de Vries (1981). Ze onderneemt en werkt als trainer en coach binnen de fitnessbranche en het bedrijfsleven. Met een door haar ontwikkeld veranderingsprogramma helpt zij ieder jaar duizenden mannen, vrouwen en werknemers met de overstap naar een ideale lifestyle. Iedere week schrijft ze een blog voor Santé.

Lees alle blogs van Marije >>

Wat vind je ervan?

Reacties

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

14.08.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Tips tegen oorpijn in het vliegtuig

12.08.2017 - Heb jij last van oorpijn in het vliegtuig? Met deze tips verminder je de oorpijn. Lees verder

Hoe maak je oordoppen schoon?

11.08.2017 - Als je je oordoppen regelmatig gebruikt, is het niet vreemd dat er bacteriën op komen. Regelmatig schoonmaken is dus belangrijk. Lees verder

Hoe weet je dat je gehoorschade hebt opgelopen?

09.08.2017 - Je oren zijn kwetsbaarder dan je denkt. De veilige limiet waaraan je gehoor mag worden blootgesteld, is tachtig decibel. Regelmatig geluid boven die grens kan leiden tot gehoorschade. Lees verder

Wat te doen als je hoornvlies beschadigd is?

08.08.2017 - Het hoornvlies is het voorste laagje van je oog, een doorzichtig vliesje. Een hoornvliesbeschadiging is de meest voorkomende oogbeschadiging. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

07.08.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

7 dingen om te doen als je niet kunt slapen

06.08.2017 - Tips van zeven verschillende slaapexperts. Lees verder

Op deze 5 momenten is het normaal om buiten adem te zijn

05.08.2017 - Neem je je ook iedere keer dat je hijgend een trap op loopt voor dat je echt vaker gaat sporten? Prima voornemen, maar het is helemaal niet gek dat je buiten adem raakt door traplopen. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 111 |

Daghoroscoop
Leeuw

Zorg voor een ontspannen avondje met goede vrienden. Zorg voor een veilig…

» Naar de daghoroscopen

Maak kans op fantastische prijzen!

Wij zijn benieuwd naar jouw waardering voor Santé en naar wat je van Santé verwacht. We zouden je dan ook graag een paar vragen willen stellen. Dit zal circa 5 minuten duren.

Doe mee en maak kans op fantastische prijzen!