×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Voeding & de feestdagen: tips

Voeding & de feestdagen: tips
24.12.2014 - Redactie

Heerlijk, de feestdagen! Maar erg vervelend als je op 2 januari merkt dat je broeken te strak geworden zijn. Marije van Fitnessbijbel voor vrouwen geeft tips.


Marije's tips

Eet niet de hele dag door
Overvol aan tafel zitten is niet fijn. Geniet, maar stop op tijd. Cliché maar waar, eet rustig.

Kies hartig boven zoet
Suiker maakt sneller dik dan vet. Het smaakt naar meer en het maakt je moe waardoor je meer wilt gaan eten.

De beste tip: ga wandelend de feestdagen in
Wist je dat veel mensen tijdens kerst ziek worden of last krijgen van pijntjes? Ze hollen om het werk af te krijgen en kerstinkopen te doen, aan de kersttafel komen ze tot rust. Hollen of stilstaan is voor de geest (soms) lekker, ons lichaam denkt daar anders over en komt in protest. Het verstoort ons leefritme en klachten die we in tijden van stress onderdrukken, openbaren zich.

Wandelen is de ideale training om je lichaam geleidelijk tot rust te laten komen. Het werkt stressverlagend en brengt je hartslag (en stresshormoon) weer in balans. Zo voorkom je klachten (zoals een verlaagde weerstand, vermoeidheid en nervositeit) als je tot rust komt.

Maak een lijstje
Ben je gelukkig? Wat kan beter of zou je willen veranderen? Het jaareinde is het ideale moment om nieuwe plannen te maken. De volgende opdracht helpt. Aan de ene kant zet je WILLEN aan de andere kant MOETEN. Analyseer je leven. Wat moet je van jezelf en wat zou je graag willen? Zet het onder elkaar. Kan het lijstje moeten korter? En wat onder willen staat werkelijkheid worden? Maak plannen en ga ervoor. Waarom zou je wachten? Volg je hart!

Op mijn website www.Fitnessbijbel.com vind je nog meer tips, heerlijke recepten en kun je het boek bestellen. Fitnessbijbel is het ideale kerstcadeau om te krijgen en te geven. Het zesweken programma is perfect om direct na de feestdagen mee te starten.

Hele fijne feestdagen en supergezond en fit 2015!
Marije



Deze blog is een bijdrage van Marije de Vries (1981). Ze onderneemt en werkt als trainer en coach binnen de fitnessbranche en het bedrijfsleven. Met een door haar ontwikkeld veranderingsprogramma helpt zij ieder jaar duizenden mannen, vrouwen en werknemers met de overstap naar een ideale lifestyle. Iedere week schrijft ze een blog voor Santé.

Lees alle blogs van Marije >>

Wat vind je ervan?

Reacties

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

18.06.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

5 tips om je moedervlekken te controleren

16.06.2018 - Naar verwachting krijgt één op de vijf Nederlanders huidkanker. 90 procent van de melanomen zijn te behandelen als ze vroeg ontdekt worden. Het is daarom belangrijk dat je je moedervlekken goed in de gaten houdt. Lees verder

Tips tegen hooikoorts

15.06.2018 - Naast medicijnen gebruiken, zijn er meer dingen die je kunt doen om je hooikoorts te verminderen. Lees verder

Hoe werkt bloed doneren?

14.06.2018 - Bloed doneren is een relatief simpele daad en je kunt er zelfs levens door redden. De eerste keer bloed doneren kan best spannend zijn. We vertellen je alvast wat handig is om te weten. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

11.06.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

7 praktische tips om minder plastic te gebruiken

06.06.2018 - Plastic is erg slecht voor het milieu. Veel van het plastic dat in de oceaan drijft, is plastic dat maar één keer gebruikt is. Lees verder

Doen: 10 minuten stevig wandelen

05.06.2018 - Er wordt vaak gesproken over 10.000 stappen per dag. Waar dat doel vandaan komt, is niet helemaal duidelijk. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

04.06.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 125 |
Mis niets
Daghoroscoop
Tweeling

Er komt vandaag heel veel boven water, wat jou gemakkelijk uit je evenwicht…

» Naar de daghoroscopen