×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

10 veranderingen die maar 5 minuten kosten

10 kleine veranderingen die maar 5 minuten kosten
09.12.2015 - Redactie

Door steeds meer kleine veranderingen door te voeren, heb je aan het einde van de rit ongemerkt een enorme omslag gemaakt.


1. Maak de deurknoppen schoon
Door oppervlakken die vaak aangeraakt worden te desinfecteren, verklein je de kans dat een verkoudheid zich verspreid.

2. Draag iedere dag spf
Ook in de winter zou je je gezicht en handen moeten insmeren met een crème met spf.

3. Lees etiketten
Hoe minder ingrediënten hoe gezonder een product over het algemeen is. Bestaat een product vooral uit ingrediënten die je niet kunt uitspreken? Dat is meestal geen goed teken. Als je etiketten lezen een tijdje volhoudt, weet je straks precies welk product binnen een productgroep de gezondste keuze is.

4. Check je plas
Als je genoeg drinkt, zou je urine bijna doorzichtig moeten zijn. Lees ook: 3 tekenen dat je te weinig drinkt.

5. Na iedere plas een glas
Deze wijsheid van oma zou iedereen moeten doorvoeren: om genoeg water te drinken, kun je iedere keer dat je naar het toilet bent geweest een glas water drinken.

6. Zit en sta rechtop
Een goede houding verkleint de kans op rug-, nek- en schouderklachten. Daarnaast voel je je zelfverzekerder met een goede houding.

7. Bel de sportvereniging om een proefles aan te vragen
Dit is typisch zoiets wat je al weken uitstelt. Tijd om de stap te nemen, achteraf zul je er blij mee zijn.

8. Train je geheugen
Maak een puzzel of doe brain training met een app.

9. Gebruik kruiden om je eten smaak te geven
Wanneer je eten genoeg smaak heeft, raak je sneller verzadigd. Verder zijn kruiden gezond: kurkuma is bijvoorbeeld goed voor de spijsvertering en kaneel werkt ontstekingsremmend.

10. Voeg aan iedere maaltijd groenten toe
Op deze manier wordt het makkelijker om de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid binnen te krijgen.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Waarom rekken we ons uit als we wakker worden?

09.12.2018 - Jezelf uitrekken voelt niet alleen goed, het helpt je bij het wakker worden door de volgende drie voordelen. Lees verder

Hoofdpijn na het huilen

03.12.2018 - Aan de ene kant lucht een huilbui op, maar na afloop kun je hoofdpijn hebben. Waardoor ontstaat hoofdpijn na het huilen? Lees verder

Overstappen naar een andere zorgverzekering?

28.11.2018 - De premies voor 2019 zijn bekend. Overweeg jij een overstap? Dit zijn vijf punten waar je op kunt letten. Lees verder

Ui tegen verkoudheid

27.11.2018 - Misschien ken je het nog van vroeger, toen je moeder een gesneden ui op een schoteltje naast je bed zette als je verkouden was. Helpt het echt? Lees verder

Waarom kom ik zo snel aan?

25.11.2018 - Sommige mensen lijken alles te kunnen eten, terwijl jij het gevoel hebt dat je al aankomt als je kíjkt naar een brownie. Waar komt dat verschil door? Lees verder

Wat is de ideale temperatuur in huis?

25.11.2018 - De één zet de verwarming het liefst op 22 graden, terwijl de ander 17 graden prima vindt. Wat comfortabel is, is voor iedereen anders, maar er zijn richtlijnen. Lees verder

Tandpijn? Hier kan het door komen

22.11.2018 - Heb je last van tandpijn? Eén van de volgende drie dingen zou de oorzaak kunnen zijn. Lees verder

Als je niet slaapt, rust je dan toch uit?

21.11.2018 - Zeiden jouw ouders ook dat je toch uitrust als je niet slaapt? Zit er een kern van waarheid in deze uitspraak, of is het onzin? Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 129 |
Mis niets
Daghoroscoop
Boogschutter

Jij wilt ook wel eens in het middelpunt van de belangstelling staan, nietwaar?…

» Naar de daghoroscopen