×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

10 veranderingen die maar 5 minuten kosten

10 kleine veranderingen die maar 5 minuten kosten
09.12.2015 - Redactie

Door steeds meer kleine veranderingen door te voeren, heb je aan het einde van de rit ongemerkt een enorme omslag gemaakt.


1. Maak de deurknoppen schoon
Door oppervlakken die vaak aangeraakt worden te desinfecteren, verklein je de kans dat een verkoudheid zich verspreid.

2. Draag iedere dag spf
Ook in de winter zou je je gezicht en handen moeten insmeren met een crème met spf.

3. Lees etiketten
Hoe minder ingrediënten hoe gezonder een product over het algemeen is. Bestaat een product vooral uit ingrediënten die je niet kunt uitspreken? Dat is meestal geen goed teken. Als je etiketten lezen een tijdje volhoudt, weet je straks precies welk product binnen een productgroep de gezondste keuze is.

4. Check je plas
Als je genoeg drinkt, zou je urine bijna doorzichtig moeten zijn. Lees ook: 3 tekenen dat je te weinig drinkt.

5. Na iedere plas een glas
Deze wijsheid van oma zou iedereen moeten doorvoeren: om genoeg water te drinken, kun je iedere keer dat je naar het toilet bent geweest een glas water drinken.

6. Zit en sta rechtop
Een goede houding verkleint de kans op rug-, nek- en schouderklachten. Daarnaast voel je je zelfverzekerder met een goede houding.

7. Bel de sportvereniging om een proefles aan te vragen
Dit is typisch zoiets wat je al weken uitstelt. Tijd om de stap te nemen, achteraf zul je er blij mee zijn.

8. Train je geheugen
Maak een puzzel of doe brain training met een app.

9. Gebruik kruiden om je eten smaak te geven
Wanneer je eten genoeg smaak heeft, raak je sneller verzadigd. Verder zijn kruiden gezond: kurkuma is bijvoorbeeld goed voor de spijsvertering en kaneel werkt ontstekingsremmend.

10. Voeg aan iedere maaltijd groenten toe
Op deze manier wordt het makkelijker om de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid binnen te krijgen.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

De leefstijl van Sanne van Rooij

20.10.2017 - Sanne van Rooij van blog Living the Green Life geeft toe dat het woord 'veganistisch' een beetje suf klinkt. Maar de lifestyle is dat allesbehalve. Ze probeert zoveel mogelijk mensen te inspireren om vaker plantaardig te eten. Dat deed ze al via Instagram, maar nu is ook haar kookboek Easy Vegan uit. Lees verder

Tips tegen vaginale droogheid

18.10.2017 - Nee, het is misschien geen sexy onderwerp, maar veel vrouwen hebben er last van. 35% van de vrouwen vanaf 18 jaar heeft er last van. In de overgang is dat zelfs de helft van de vrouwen. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

16.10.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Gestopt met ontbijten. Wat is intermittent fasting?

14.10.2017 - In Santé lees je het verhaal van Santé's vormgever Saskia, ruim een jaar geleden is ze gestopt met ontbijten nadat ze een verhaal over intermittent fasting las. Lees verder

3 tips tegen een zwakke blaas

13.10.2017 - Bijna iedere vrouw heeft er op een bepaald moment in haar leven weleens last van: ongewenst urineverlies door een verzwakte blaas. Hoe kom je er vanaf? Lees verder

Hoe kom je aan een zwakke blaas?

07.10.2017 - Bijna iedere vrouw heeft er op een bepaald moment in haar leven weleens last van: ongewenst urineverlies door een verzwakte blaas. Hoe komt het? Lees verder

3 'slechte' gewoontes die stiekem best goed voor je zijn

06.10.2017 - Aan slechte gewoontes zitten soms verrassend goede kanten. Lees verder

Tandpijn? Hier kan het door komen

06.10.2017 - Heb je last van tandpijn? Eén van de volgende drie dingen zou de oorzaak kunnen zijn. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 115 |
Daghoroscoop
Weegschaal

Neem even een pauze. Jij moet je voorbereiden en beschermen voor de komende…

» Naar de daghoroscopen