×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

15 gezonde keuzes die je kunt maken

15 gezonde keuzes die je kunt maken
12.12.2014 - Redactie

Om écht gezonder te leven, moet het een gewoonte worden om het grootste gedeelte van de tijd gezonde keuzes te maken. Deze 15 tips helpen je een handje bij het maken van gezonde keuzes.


Gezond leven
1. Zorg voor genoeg gezonde voeding in je koelkast en keukenkastjes.
2. Bereid 's avonds je lunch voor de volgende dag voor.
3. Doe geen boodschappen als je een lege maag hebt.
4. Maak op zondag een weekmenu, zodat je gericht (gezonde) boodschappen kunt kopen.

Gelukkig leven
5. Stop met piekeren wanneer je eigenlijk wilt slapen. Blijf je maar nadenken, pak dan een pen en papier en schrijf al je gedachten van je af.
6. Probeer positiever te denken. Betrap je jezelf op een negatieve gedachte? Vervang hem direct voor een positieve gedachte. Wanneer je dit een tijdje volhoudt, zul je vanzelf positiever gaan denken.
7. Geniet van de kleine dingen: de winterzon, mooie kleuren in de natuur, je kind dat zo lief zit te spelen…

Fit leven
8. Laat je niet verleiden door een avond Netflix kijken als je oorspronkelijk van plan was om te gaan sporten.
9. Blijf vijf minuten langer trainen, alle beetjes helpen.
10. Blijf in beweging op 'ongewone' momenten: doe squats terwijl je aan de telefoon bent, sta op één been tijdens het tandenpoetsen en neem zo vaak mogelijk de trap.
11. Voeg intervallen toe aan je training.
12. Doe wat vaker krachttraining. Spieren verbranden namelijk meer energie dan vet, zelfs wanneer je in rust bent.

Mooi leven
13. Haal iedere avond de make-up van je gezicht.
14. Gebruik in de winter ook een dagcrème met spf.
15. Vergeet je nek en decolleté niet in te smeren.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Niet ontbijten

18.11.2018 - Saskia is ruim een jaar geleden gestopt met ontbijten nadat ze een verhaal over intermittent fasting las. Mist ze haar ontbijt en hoe gezond voelt ze zich hierbij? Lees verder

Endometriose

17.11.2018 - Endometriose is een vrouwenziekte die pijn kan veroorzaken en in uitzonderlijke gevallen zelfs kan leiden tot onvruchtbaarheid. Wij zetten een aantal zaken op een rij die handig zijn om te weten over endometriose. Lees verder

Wat is intermittent fasting?

16.11.2018 - Intermittent fasting, oftewel ‘met tussenpozen vasten’, is een manier van eten waarbij je een periode van 12 tot 18 uur of een dag niet of weinig eet. Lees verder

Eenfasepil

03.11.2018 - Wil je de pil doorslikken zonder stopweek? Check dan eerst of de pil die jij slikt daarvoor geschikt is. Lees verder

Koud afdouchen

02.11.2018 - Annemiek doucht dertig dagen lang na het warm douchen zestig seconden met koud water. Merkt ze verschil aan het eind van de maand? Lees verder

Vitamine B-tekort

30.10.2018 - Vermoed je dat je een vitamine B-tekort hebt? Hier kun je op letten. Lees verder

Cafeïne in thee

29.10.2018 - We krijgen cafeïne vooral binnen door het drinken van koffie of thee. Dat er cafeïne in thee zit, is bij de meeste mensen bekend. Maar hoeveel cafeïne zit er in een kop thee? Lees verder

Oordoppen

28.10.2018 - Oordoppen zijn handig om omgevingsgeluid te dempen of om in het vliegtuig de luchtdruk te reguleren. Er zijn meer soorten oordoppen dan je denkt. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 129 |
Mis niets
Daghoroscoop
Schorpioen

Jij loopt geheel onverwachts tegen een nieuwe uitdaging aan. Heb je de moed om…

» Naar de daghoroscopen