×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

5 tips om makkelijker je bed uit te komen

5 tips om makkelijker je bed uit te komen
05.10.2014 - Redactie

Het is 's ochtends steeds langer donker, dat maakt het opstaan niet makkelijker.


Tip 1: Stop met snoozen
Door te snoozen raak je niet uitgeruster. Zodra je wekker gaat, kun je het best direct uit bed gaan.

Tip 2: Laat je gordijnen open
Sta je op rond de tijd dat de zon opkomt? Laat de gordijnen dan open, zodat je met natuurlijk licht wakker kunt worden.

Tip 3: Denk aan de leuke dingen die de dag gaat brengen
Een goed ontbijt, een afspraak met een vriendin of een uitje. Door te denken aan de leuke dingen die de dag zal brengen, zal het makkelijker worden om uit bed te gaan.

Tip 4: Creëer een ochtendritueel
Probeer ervoor te zorgen dat je 's ochtends zo min mogelijk hoeft na te denken. Zorg dat je outfit klaar ligt, je tas al is ingepakt en voer zoveel mogelijk taken uit op de automatische piloot. Saai? Op andere momenten van de dag wel, maar 's ochtends helpt het je juist om rustig aan de dag te beginnen.

Tip 5: Zorg dat je genoeg slaap krijgt
Makkelijker opstaan begint al de avond van tevoren. Opstaan is makkelijk als je voldoende nachtrust hebt gehad, dus ga op tijd naar bed.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Niet ontbijten

18.11.2018 - Saskia is ruim een jaar geleden gestopt met ontbijten nadat ze een verhaal over intermittent fasting las. Mist ze haar ontbijt en hoe gezond voelt ze zich hierbij? Lees verder

Endometriose

17.11.2018 - Endometriose is een vrouwenziekte die pijn kan veroorzaken en in uitzonderlijke gevallen zelfs kan leiden tot onvruchtbaarheid. Wij zetten een aantal zaken op een rij die handig zijn om te weten over endometriose. Lees verder

Wat is intermittent fasting?

16.11.2018 - Intermittent fasting, oftewel ‘met tussenpozen vasten’, is een manier van eten waarbij je een periode van 12 tot 18 uur of een dag niet of weinig eet. Lees verder

Eenfasepil

03.11.2018 - Wil je de pil doorslikken zonder stopweek? Check dan eerst of de pil die jij slikt daarvoor geschikt is. Lees verder

Koud afdouchen

02.11.2018 - Annemiek doucht dertig dagen lang na het warm douchen zestig seconden met koud water. Merkt ze verschil aan het eind van de maand? Lees verder

Vitamine B-tekort

30.10.2018 - Vermoed je dat je een vitamine B-tekort hebt? Hier kun je op letten. Lees verder

Cafeïne in thee

29.10.2018 - We krijgen cafeïne vooral binnen door het drinken van koffie of thee. Dat er cafeïne in thee zit, is bij de meeste mensen bekend. Maar hoeveel cafeïne zit er in een kop thee? Lees verder

Oordoppen

28.10.2018 - Oordoppen zijn handig om omgevingsgeluid te dempen of om in het vliegtuig de luchtdruk te reguleren. Er zijn meer soorten oordoppen dan je denkt. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 129 |
Mis niets
Daghoroscoop
Schorpioen

Jij loopt geheel onverwachts tegen een nieuwe uitdaging aan. Heb je de moed om…

» Naar de daghoroscopen