×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Minder eten en toch een verzadigd gevoel

Minder eten en toch een verzadigd gevoel
22.09.2014 - Redactie

Heb je nog steeds trek nadat je je bord leeg hebt? Dan is het tijd om je maaltijden en eetgewoontes onder de loep te nemen. Met deze tips eet je minder en voel je je toch verzadigd.


Tip 1: Neem je maaltijden onder de loep
Na een gezonde en gebalanceerde maaltijd zul je sneller vol zitten. Dat betekent dat je maaltijd een gezonde balans tussen koolhydraten, vezels, proteïnen en gezonde vetten moet bevatten. Afwisseling op je bord is dus belangrijk.

Tip 2: Drink eerst een glas water
Honger en dorst worden vaak met elkaar verward. Drink voor het eten een glas water om je sneller vol te voelen. Deze truc kun je ook gebruiken als je trek hebt in een tussendoortje: drink eerst een glas water en het zal makkelijker zijn om minder te snaaien.

Tip 3: Voeg chiazaadjes toe
Chiazaadjes zijn klein en hebben geen uitgesproken smaak. Je kunt ze toevoegen aan je eten zonder dat het veel effect heeft op de smaak. Waarom zou je dat doen? Voor de voedingswaarde: een eetlepel chiazaad bevat 2 gram proteïne en bijna 5 gram vezels.

Tip 4: Eet langzamer
Probeer bij iedere hap van je eten te genieten. Het duurt ongeveer 20 minuten voordat je hersenen het signaal doorkrijgen dat je vol zit. Als je binnen 10 minuten je bord leeg hebt, komt dat signaal altijd te laat binnen. Lees ook onze tips om bewuster te eten.

Tip 5: Gebruik kruiden
Kruiden zijn gezond, lekker en uit onderzoek blijkt dat ze ervoor zorgen dat je sneller vol zit. Gebruik dus gerust nog wat extra kruiden. Een ander voordeel is dat kruiden veel smaak aan je eten geven, waardoor je minder zout als smaakmaker nodig hebt.

Bron: Shape | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Waarom groeien teennagels langzamer dan vingernagels?

20.01.2018 - Misschien is je wel eens opgevallen dat je teennagels veel langzamer groeien. Gemiddeld een millimeter per maand, terwijl je vingernagels drie millimeter per maand groeien. Lees verder

De leefstijl van Marlene Smits

20.01.2018 - Bij alles wat ze doet, volgt yogadocent Marlene Smits (42) haar intuïtie. Zonder een woord Bulgaars te spreken, werd ze hoofdredacteur van de Bulgaarse Elle, daarna richtte ze het yogakledingmerk Urban Goddess op. Lees verder

Desugar je leven

20.01.2018 - Waarom is suiker zo verslavend lekker? En is het echt zo slecht? Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

15.01.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Tips tegen een slechte adem

14.01.2018 - Een slechte adem kan je flink onzeker maken. Op deze manieren raak je er vanaf. Lees verder

10 manieren om jeuk te verzachten

13.01.2018 - Wanneer je eenmaal begint te krabben, lijkt de jeuk alleen maar erger te worden. Wat kun je dan doen om de jeuk te verzachten? Lees verder

De voordelen van pompoenpitten

13.01.2018 - Pompoenpitten zijn gezond en handige smaakmakers die zorgen voor een beetje crunch in bijvoorbeeld een salade of granola. Lees verder

Eerste hulp bij wratten

12.01.2018 - Last van wratten? Geen paniek, ze mogen dan niet zo mooi zijn, ze zijn onschuldig en meestal verdwijnen ze vanzelf. Wil je er sneller vanaf? Deze middelen helpen je een handje. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 119 |
Mis niets
Daghoroscoop
Waterman

Je plotselinge romantische uitingen worden in eerste instantie verkeerd…

» Naar de daghoroscopen