×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Minder eten en toch een verzadigd gevoel

Minder eten en toch een verzadigd gevoel
22.09.2014 - Redactie

Heb je nog steeds trek nadat je je bord leeg hebt? Dan is het tijd om je maaltijden en eetgewoontes onder de loep te nemen. Met deze tips eet je minder en voel je je toch verzadigd.


Tip 1: Neem je maaltijden onder de loep
Na een gezonde en gebalanceerde maaltijd zul je sneller vol zitten. Dat betekent dat je maaltijd een gezonde balans tussen koolhydraten, vezels, proteïnen en gezonde vetten moet bevatten. Afwisseling op je bord is dus belangrijk.

Tip 2: Drink eerst een glas water
Honger en dorst worden vaak met elkaar verward. Drink voor het eten een glas water om je sneller vol te voelen. Deze truc kun je ook gebruiken als je trek hebt in een tussendoortje: drink eerst een glas water en het zal makkelijker zijn om minder te snaaien.

Tip 3: Voeg chiazaadjes toe
Chiazaadjes zijn klein en hebben geen uitgesproken smaak. Je kunt ze toevoegen aan je eten zonder dat het veel effect heeft op de smaak. Waarom zou je dat doen? Voor de voedingswaarde: een eetlepel chiazaad bevat 2 gram proteïne en bijna 5 gram vezels.

Tip 4: Eet langzamer
Probeer bij iedere hap van je eten te genieten. Het duurt ongeveer 20 minuten voordat je hersenen het signaal doorkrijgen dat je vol zit. Als je binnen 10 minuten je bord leeg hebt, komt dat signaal altijd te laat binnen. Lees ook onze tips om bewuster te eten.

Tip 5: Gebruik kruiden
Kruiden zijn gezond, lekker en uit onderzoek blijkt dat ze ervoor zorgen dat je sneller vol zit. Gebruik dus gerust nog wat extra kruiden. Een ander voordeel is dat kruiden veel smaak aan je eten geven, waardoor je minder zout als smaakmaker nodig hebt.

Bron: Shape | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Stop met wachten op het perfecte moment

21.09.2017 - Hét perfecte moment bestaat niet en daarom is het perfecte moment om te beginnen nu. Lees verder

Wat is de ideale temperatuur in huis?

20.09.2017 - De één zet de verwarming het liefst op 22 graden, terwijl de ander 17 graden prima vindt. Wat comfortabel is, is voor iedereen anders, maar er zijn richtlijnen. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

18.09.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Welke soorten vitamine B zijn er?

16.09.2017 - B-vitamines boosten je mood, mind, energie en geluksgevoel. Lees verder

Hoe vergroot je de kans dat je kunt slapen in het vliegtuig?

10.09.2017 - Tijdens een lange vlucht zou je het liefst slapen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Hoe zorg je dat je toch wat slaap pakt in het vliegtuig? Lees verder

Wat doet de lever?

10.09.2017 - De lever verwijdert afval en giftige stoffen die niet in het lichaam thuishoren. Lees verder

Darmflora in balans

09.09.2017 - Er is steeds meer bekend over de darmflora en wat het met je kan doen als je darmflora uit balans is. Lees verder

5 slechte gewoontes die eigenlijk helemaal niet zo slecht voor je zijn

07.09.2017 - Aan slechte gewoontes zitten soms verrassend goede kanten. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 113 |

Daghoroscoop
Maagd

Vandaag klopt een vriend bij je aan. Let goed op want hij/zij zal niet om hulp…

» Naar de daghoroscopen