×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Minder eten en toch een verzadigd gevoel

Minder eten en toch een verzadigd gevoel
22.09.2014 - Redactie

Heb je nog steeds trek nadat je je bord leeg hebt? Dan is het tijd om je maaltijden en eetgewoontes onder de loep te nemen. Met deze tips eet je minder en voel je je toch verzadigd.


Tip 1: Neem je maaltijden onder de loep
Na een gezonde en gebalanceerde maaltijd zul je sneller vol zitten. Dat betekent dat je maaltijd een gezonde balans tussen koolhydraten, vezels, proteïnen en gezonde vetten moet bevatten. Afwisseling op je bord is dus belangrijk.

Tip 2: Drink eerst een glas water
Honger en dorst worden vaak met elkaar verward. Drink voor het eten een glas water om je sneller vol te voelen. Deze truc kun je ook gebruiken als je trek hebt in een tussendoortje: drink eerst een glas water en het zal makkelijker zijn om minder te snaaien.

Tip 3: Voeg chiazaadjes toe
Chiazaadjes zijn klein en hebben geen uitgesproken smaak. Je kunt ze toevoegen aan je eten zonder dat het veel effect heeft op de smaak. Waarom zou je dat doen? Voor de voedingswaarde: een eetlepel chiazaad bevat 2 gram proteïne en bijna 5 gram vezels.

Tip 4: Eet langzamer
Probeer bij iedere hap van je eten te genieten. Het duurt ongeveer 20 minuten voordat je hersenen het signaal doorkrijgen dat je vol zit. Als je binnen 10 minuten je bord leeg hebt, komt dat signaal altijd te laat binnen. Lees ook onze tips om bewuster te eten.

Tip 5: Gebruik kruiden
Kruiden zijn gezond, lekker en uit onderzoek blijkt dat ze ervoor zorgen dat je sneller vol zit. Gebruik dus gerust nog wat extra kruiden. Een ander voordeel is dat kruiden veel smaak aan je eten geven, waardoor je minder zout als smaakmaker nodig hebt.

Bron: Shape | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Waarom krabben zo fijn voelt als je jeuk hebt

14.10.2018 - Soms moet je je inhouden om te stoppen voordat de rode strepen van je nagels op je huid staan. Waarom voelt krabben zo goed? Lees verder

Litteken insmeren

09.10.2018 - Iedereen heeft wel ergens een litteken. Als de huid zich goed herstelt, wordt een litteken vrijwel onzichtbaar, maar dat is niet altijd zo. Lees verder

Vivian Reijs

04.10.2018 - Met haar boeken en healthplatform helpt Vivian Reijs duizenden vrouwen aan een gezonde levensstijl. 'Door mijn vroegere PMS-klachten ontdekte ik hoe belangrijk voeding en hormonen hierbij zijn.' Lees verder

Gespannen kaken ontspannen

30.09.2018 - Stress kan zorgen voor stijve spieren. Veel mensen hebben er last van in hun nek en schouders, maar ook je kaken krijgen (soms ongemerkt) veel spanning te verduren. Lees verder

Tips tegen verkoudheid

28.09.2018 - Om je heen hoor je steeds meer mensen snotteren. Met deze tips wapen je je, zo goed en kwaad als het gaat, tegen een verkoudheidsvirus. Lees verder

Wat kun je doen als je je eenzaam voelt?

27.09.2018 - Veel mensen voelen zich wel eens eenzaam. Hoe jong of oud je bent, maakt niet uit, iedereen kan ermee te maken krijgen. Lees verder

Meer wandelen

24.09.2018 - Misschien zelfs het beste dat je kunt doen voor je gezondheid. Lees verder

Brandend maagzuur

23.09.2018 - De meeste mensen hebben wel eens last gehad van brandend maagzuur. Als je er iedere week minstens een keer last van hebt, dan is het handig om de volgende dingen te weten. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 128 |
Mis niets
Daghoroscoop
Weegschaal

Jij bent overtuigd van je gelijk. Bovendien ben je vast besloten anderen te…

» Naar de daghoroscopen