×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Minder eten en toch een verzadigd gevoel

Minder eten en toch een verzadigd gevoel
22.09.2014 - Redactie

Heb je nog steeds trek nadat je je bord leeg hebt? Dan is het tijd om je maaltijden en eetgewoontes onder de loep te nemen. Met deze tips eet je minder en voel je je toch verzadigd.


Tip 1: Neem je maaltijden onder de loep
Na een gezonde en gebalanceerde maaltijd zul je sneller vol zitten. Dat betekent dat je maaltijd een gezonde balans tussen koolhydraten, vezels, proteïnen en gezonde vetten moet bevatten. Afwisseling op je bord is dus belangrijk.

Tip 2: Drink eerst een glas water
Honger en dorst worden vaak met elkaar verward. Drink voor het eten een glas water om je sneller vol te voelen. Deze truc kun je ook gebruiken als je trek hebt in een tussendoortje: drink eerst een glas water en het zal makkelijker zijn om minder te snaaien.

Tip 3: Voeg chiazaadjes toe
Chiazaadjes zijn klein en hebben geen uitgesproken smaak. Je kunt ze toevoegen aan je eten zonder dat het veel effect heeft op de smaak. Waarom zou je dat doen? Voor de voedingswaarde: een eetlepel chiazaad bevat 2 gram proteïne en bijna 5 gram vezels.

Tip 4: Eet langzamer
Probeer bij iedere hap van je eten te genieten. Het duurt ongeveer 20 minuten voordat je hersenen het signaal doorkrijgen dat je vol zit. Als je binnen 10 minuten je bord leeg hebt, komt dat signaal altijd te laat binnen. Lees ook onze tips om bewuster te eten.

Tip 5: Gebruik kruiden
Kruiden zijn gezond, lekker en uit onderzoek blijkt dat ze ervoor zorgen dat je sneller vol zit. Gebruik dus gerust nog wat extra kruiden. Een ander voordeel is dat kruiden veel smaak aan je eten geven, waardoor je minder zout als smaakmaker nodig hebt.

Bron: Shape | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

7x dit maakt je taille dikker

18.11.2017 - Niet alleen veel en ongezond eten is het recept voor een buikje. Er zijn ook onverwachte valkuilen die voor vetrolletjes kunnen zorgen. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

13.11.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Tips om je kater te bestrijden

12.11.2017 - Na een (iets te?) gezellige avond is de dag erna vaak iets minder plezierig. Vier tips om je kater te bestrijden. Lees verder

Waarom krijg je spierpijn als je ziek bent?

11.11.2017 - Spierpijn is een van symptomen van griep, maar hoe kan het dat je spierpijn krijgt als je ziek bent? Lees verder

7 mogelijke oorzaken van rode ogen

10.11.2017 - Ben je ziek? Heb je gehuild? Heb je wel geslapen? Als je rode ogen hebt, kan dat je veel vragen opleveren. De volgende zeven dingen kunnen zorgen voor rode ogen. Lees verder

Heerst er griep?

09.11.2017 - Ziek geweest? Dan heb je ongetwijfeld een keer de meelevende opmerking gekregen dat het vast die vervelende griep is die heerst. Maar heerst de griep echt? Lees verder

Koelen of verwarmen bij pijn?

08.11.2017 - Koorts, kneuzingen, kramp. Weet jij wanneer je moet koelen en wanneer je voor een warme kruik moet kiezen? Lees verder

Waarom knipperen we?

06.11.2017 - We knipperen regelmatig zonder dat we daarover nadenken. Onze hersenen weten het zo te timen dat we zo min mogelijk informatie missen. Toch heb je per minuut maximaal 6 seconden je ogen dicht. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 116 |
Daghoroscoop
Schorpioen

Sleep toch geen oeroude problemen met je mee. Sluit vrede met jezelf over deze…

» Naar de daghoroscopen

Mis niets van Santé

Like ons op Facebook en blijf op de hoogte van onze
tips en artikelen over een gezond, gelukkig, fit, mooi en
lekker leven. En mis geen enkele Klik & Win!