×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

10 tips om gezonder te leven

10 tips om gezonder te leven
18.09.2014 - Redactie

Iedere dag maak je wel honderden keuzes. Als je op je gewicht let, is het belangrijk dat je kiest voor de gezonde opties. Dat is niet makkelijk, daarom hebben we 10 tips voor je.


1. Blijf in beweging
Ook tijdens tandenpoetsen, afwassen en telefoneren. Neem wat vaker de trap en ga desnoods op een andere verdieping van het kantoor naar het toilet..

2. Maak een trainingsplan
Sporten met een doel is makkelijker vol te houden. Heb je het de laatste tijd laten versloffen? Maak een nieuw en realistisch plan, zodat je volgende keer weer met plezier gaat sporten, in plaats van aan een nieuwe televisieserie te beginnen.

3. Zorg dat er gezonde snacks klaarliggen
Snijd alvast wat groente en fruit en verdeel het in porties. Als het al kant-en-klaar klaarstaat, kies je sneller voor een gezonde snack.

4. Eet niet uit verveling
Zorg er bij verveling voor dat je niet aan eten denkt. Zorg voor afleiding : doe een aantal stretches, bel een vriendin, zet een kop thee, lees een boek of ga een stukje wandelen.

5. Bereid je ontbijt de avond van tevoren voor
Zo heb je 's ochtends geen excuus om niet te ontbijten.

6. Neem lunch mee naar je werk
Ook je lunch kun je 's avonds al voorbereiden. Bekijk al onze tips voor lunchen.

7. Minder met frisdrank
Je kunt het best helemaal geen frisdrank drinken, maar dat is niet voor iedereen even makkelijk. Probeer je frisdrankconsumptie langzaam af te bouwen.

8. Kies voor tussendoortjes met vezels
Neem tussendoortjes met minimaal 5 gram vezels erin. Hierdoor word je honger langer gestild.

9. Bekijk de menukaart voor je uit eten gaat
Door online alvast naar het menu te kijken, kun je op je gemak een gezonde optie uitkiezen.

10. Zorg voor genoeg slaap
Slaap is belangrijk voor je gezondheid. Probeer daarom echt aan de zeven tot acht uur slaap per nacht te komen.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

21.08.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Teddie Kuiper: 'Ik heb liever geen koffie dan slechte koffie'

20.08.2017 - 'Ik drink koffie voor de smaak niet voor de cafeïne.' De beste barista van Nederland is verknocht aan koffie, maar ook aan gezelschap. Teddie Kuiper is liever niet alleen; ze móet ruis om zich heen hebben. Lees verder

Health checks die je in 30 seconden kunt uitvoeren

18.08.2017 - Met deze snelle health checks kijk je thuis hoe het ervoor staat met je gezondheid. Lees verder

Tips om het effect van te veel cafeïne te neutraliseren

17.08.2017 - Zodra je een kop koffie te veel hebt gedronken, merk je het effect meteen. Wat kun je doen om het effect van te veel cafeïne te neutraliseren? Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

14.08.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Tips tegen oorpijn in het vliegtuig

12.08.2017 - Heb jij last van oorpijn in het vliegtuig? Met deze tips verminder je de oorpijn. Lees verder

Hoe maak je oordoppen schoon?

11.08.2017 - Als je je oordoppen regelmatig gebruikt, is het niet vreemd dat er bacteriën op komen. Regelmatig schoonmaken is dus belangrijk. Lees verder

Hoe weet je dat je gehoorschade hebt opgelopen?

09.08.2017 - Je oren zijn kwetsbaarder dan je denkt. De veilige limiet waaraan je gehoor mag worden blootgesteld, is tachtig decibel. Regelmatig geluid boven die grens kan leiden tot gehoorschade. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 111 |

Daghoroscoop
Maagd

Jouw dag staat in het teken van je grenzen. Ze opnieuw ontdekken en ze…

» Naar de daghoroscopen