×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

10 tips om gezonder te leven

10 tips om gezonder te leven
18.09.2014 - Redactie

Iedere dag maak je wel honderden keuzes. Als je op je gewicht let, is het belangrijk dat je kiest voor de gezonde opties. Dat is niet makkelijk, daarom hebben we 10 tips voor je.


1. Blijf in beweging
Ook tijdens tandenpoetsen, afwassen en telefoneren. Neem wat vaker de trap en ga desnoods op een andere verdieping van het kantoor naar het toilet..

2. Maak een trainingsplan
Sporten met een doel is makkelijker vol te houden. Heb je het de laatste tijd laten versloffen? Maak een nieuw en realistisch plan, zodat je volgende keer weer met plezier gaat sporten, in plaats van aan een nieuwe televisieserie te beginnen.

3. Zorg dat er gezonde snacks klaarliggen
Snijd alvast wat groente en fruit en verdeel het in porties. Als het al kant-en-klaar klaarstaat, kies je sneller voor een gezonde snack.

4. Eet niet uit verveling
Zorg er bij verveling voor dat je niet aan eten denkt. Zorg voor afleiding : doe een aantal stretches, bel een vriendin, zet een kop thee, lees een boek of ga een stukje wandelen.

5. Bereid je ontbijt de avond van tevoren voor
Zo heb je 's ochtends geen excuus om niet te ontbijten.

6. Neem lunch mee naar je werk
Ook je lunch kun je 's avonds al voorbereiden. Bekijk al onze tips voor lunchen.

7. Minder met frisdrank
Je kunt het best helemaal geen frisdrank drinken, maar dat is niet voor iedereen even makkelijk. Probeer je frisdrankconsumptie langzaam af te bouwen.

8. Kies voor tussendoortjes met vezels
Neem tussendoortjes met minimaal 5 gram vezels erin. Hierdoor word je honger langer gestild.

9. Bekijk de menukaart voor je uit eten gaat
Door online alvast naar het menu te kijken, kun je op je gemak een gezonde optie uitkiezen.

10. Zorg voor genoeg slaap
Slaap is belangrijk voor je gezondheid. Probeer daarom echt aan de zeven tot acht uur slaap per nacht te komen.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Meer wandelen

24.09.2018 - Misschien zelfs het beste dat je kunt doen voor je gezondheid. Lees verder

Brandend maagzuur

23.09.2018 - De meeste mensen hebben wel eens last gehad van brandend maagzuur. Als je er iedere week minstens een keer last van hebt, dan is het handig om de volgende dingen te weten. Lees verder

Wat is vitamine B?

22.09.2018 - Vitamine B is niet één vitamine, maar de verzamelnaam is voor een groep van acht vitamines. Lees verder

Tamara de Weijer

21.09.2018 - Geen pillen, maar paprika. Dat is het credo van huisarts Tamara de Weijer (37). Ze is ervan overtuigd dat een gezonde leefstijl veel ziektes kan voorkomen. Lees verder

Aanslag op je tanden

17.09.2018 - Je dagelijkse dosis koffie en thee kan zorgen voor aanslag op je tanden Met deze tips voorkom je dat. Lees verder

Je spijsvertering: stap voor stap

12.09.2018 - Je spijsvertering is een superslim systeem dat veel invloed heeft op hoe goed je je voelt. Hoe werkt het precies? Lees verder

Papiersnee pijn

08.09.2018 - Een snee door papier is vaak amper zichtbaar, maar de pijn kan venijnig zijn. Hoe komt dat? Lees verder

Total body scan

05.09.2018 - Waarom wel een APK voor je auto, maar niet voor je lijf? Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 128 |
Mis niets
Daghoroscoop
Weegschaal

Je doet veel moeite om het iemand naar de zin te maken. Het lukt nog niet zo…

» Naar de daghoroscopen