×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

10 tips om gezonder te leven

10 tips om gezonder te leven
18.09.2014 - Redactie

Iedere dag maak je wel honderden keuzes. Als je op je gewicht let, is het belangrijk dat je kiest voor de gezonde opties. Dat is niet makkelijk, daarom hebben we 10 tips voor je.


1. Blijf in beweging
Ook tijdens tandenpoetsen, afwassen en telefoneren. Neem wat vaker de trap en ga desnoods op een andere verdieping van het kantoor naar het toilet..

2. Maak een trainingsplan
Sporten met een doel is makkelijker vol te houden. Heb je het de laatste tijd laten versloffen? Maak een nieuw en realistisch plan, zodat je volgende keer weer met plezier gaat sporten, in plaats van aan een nieuwe televisieserie te beginnen.

3. Zorg dat er gezonde snacks klaarliggen
Snijd alvast wat groente en fruit en verdeel het in porties. Als het al kant-en-klaar klaarstaat, kies je sneller voor een gezonde snack.

4. Eet niet uit verveling
Zorg er bij verveling voor dat je niet aan eten denkt. Zorg voor afleiding : doe een aantal stretches, bel een vriendin, zet een kop thee, lees een boek of ga een stukje wandelen.

5. Bereid je ontbijt de avond van tevoren voor
Zo heb je 's ochtends geen excuus om niet te ontbijten.

6. Neem lunch mee naar je werk
Ook je lunch kun je 's avonds al voorbereiden. Bekijk al onze tips voor lunchen.

7. Minder met frisdrank
Je kunt het best helemaal geen frisdrank drinken, maar dat is niet voor iedereen even makkelijk. Probeer je frisdrankconsumptie langzaam af te bouwen.

8. Kies voor tussendoortjes met vezels
Neem tussendoortjes met minimaal 5 gram vezels erin. Hierdoor word je honger langer gestild.

9. Bekijk de menukaart voor je uit eten gaat
Door online alvast naar het menu te kijken, kun je op je gemak een gezonde optie uitkiezen.

10. Zorg voor genoeg slaap
Slaap is belangrijk voor je gezondheid. Probeer daarom echt aan de zeven tot acht uur slaap per nacht te komen.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

De leefstijl van Sanne van Rooij

20.10.2017 - Sanne van Rooij van blog Living the Green Life geeft toe dat het woord 'veganistisch' een beetje suf klinkt. Maar de lifestyle is dat allesbehalve. Ze probeert zoveel mogelijk mensen te inspireren om vaker plantaardig te eten. Dat deed ze al via Instagram, maar nu is ook haar kookboek Easy Vegan uit. Lees verder

Tips tegen vaginale droogheid

18.10.2017 - Nee, het is misschien geen sexy onderwerp, maar veel vrouwen hebben er last van. 35% van de vrouwen vanaf 18 jaar heeft er last van. In de overgang is dat zelfs de helft van de vrouwen. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

16.10.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Gestopt met ontbijten. Wat is intermittent fasting?

14.10.2017 - In Santé lees je het verhaal van Santé's vormgever Saskia, ruim een jaar geleden is ze gestopt met ontbijten nadat ze een verhaal over intermittent fasting las. Lees verder

3 tips tegen een zwakke blaas

13.10.2017 - Bijna iedere vrouw heeft er op een bepaald moment in haar leven weleens last van: ongewenst urineverlies door een verzwakte blaas. Hoe kom je er vanaf? Lees verder

Hoe kom je aan een zwakke blaas?

07.10.2017 - Bijna iedere vrouw heeft er op een bepaald moment in haar leven weleens last van: ongewenst urineverlies door een verzwakte blaas. Hoe komt het? Lees verder

3 'slechte' gewoontes die stiekem best goed voor je zijn

06.10.2017 - Aan slechte gewoontes zitten soms verrassend goede kanten. Lees verder

Tandpijn? Hier kan het door komen

06.10.2017 - Heb je last van tandpijn? Eén van de volgende drie dingen zou de oorzaak kunnen zijn. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 115 |
Daghoroscoop
Weegschaal

Neem even een pauze. Jij moet je voorbereiden en beschermen voor de komende…

» Naar de daghoroscopen