×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Kilo's kwijtraken: 5 gewoontes om je aan te wennen

kilo's kwijtraken: 5 gewoontes om je aan te wennen
01.09.2014 - Redactie

Kilo's kwijtraken kost veel moeite, maar voor deze 5 tips is geen dieet of sportschool nodig. Pak je een aantal kleine gewoontes aan, met groots effect.


1. Drink een glas water voor iedere maaltijd
Zo kom je makkelijker aan de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid water en je voelt je voller, waardoor je minder snel te veel eet.

2. Maak een paar simpele swaps
Maak zelf een lichte dressing voor je salade. Het is lekker en het scheelt zo 80 calorieën met een kant-en-klare variant.

3. Vervang je toetje
Heb je na het eten altijd veel zin in zoet? Neem in plaats van een toetje een blokje pure chocolade. Een kop verse muntthee is ook een goede afsluiter van het diner.

4. Meet je porties af
Gooi niet op de gok wat in de pan, meet alles af. Het zal meer effect hebben dan je denkt, uit onderzoek blijkt namelijk dat we ons bord leegeten. Wil je niet te veel eten? Dan begint het dus bij het afmeten en wegen van je ingrediënten.

5. Drink je calorieën niet
In veel drankjes zitten weinig voedingsstoffen, maar veel calorieën. Matig dus met alcohol, frisdranken en gezoete vruchtensappen.

Bron: Fitsugar | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

7 tips om je weerstand een boost te geven

16.02.2018 - Een goede weerstand maakt de kans op griep en verkoudheid kleiner. En als je toch ziek wordt, ben je sneller weer beter. Met deze tips wapen je je zo effectief mogelijk tegen de winterse bacteriën en virussen. Lees verder

Is het slecht om met je benen over elkaar te zitten?

12.02.2018 - Je bent vast wel een gewaarschuwd om niet met je benen over elkaar te zitten. Toch is het een favoriete houding van veel vrouwen. Het is bijna onvermijdelijk, uiteindelijk ga je je toch afvragen of de houding echt zo slecht is? Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

12.02.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Wat kun je doen om oorsuizen te voorkomen?

11.02.2018 - Oorsuizen (tinnitus) komt steeds vaker voor. Door je oren in bepaalde situaties goed te beschermen, kun je voorkomen dat je last krijgt van oorsuizen. Lees verder

Wat zegt de kleur van je snot over je gezondheid?

09.02.2018 - Geen lekker onderwerp, maar nu de griepepidemie nog steeds sluimert, kan het wel een nuttig onderwerp zijn. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

05.02.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Maak van goede gewoontes nog betere gewoontes

02.02.2018 - Waarschijnlijk houd je er al aardig wat gezonde gewoontes op na. Maar met een kleine upgrade krijgt jouw leefstijl een extra boost. Lees verder

Zit jij in de juiste houding achter je bureau?

01.02.2018 - Tintelende vingers, gespannen schouders, een lam gevoel in je armen en branderige steken in je schouders: een verkeerde werkhouding kan slopend zijn voor je bovenlichaam en veel klachten veroorzaken. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 120 |
Mis niets
Daghoroscoop
Waterman

Jij komt een beetje provocerend over de laatste dagen. Zit je iets niet…

» Naar de daghoroscopen