×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

6 tips om zo min mogelijk last te hebben van hooikoorts

6 tips om zo min mogelijk last te hebben van hooikoorts
13.06.2014 - Redactie

Voor veel mensen is het de afgelopen weken goed raak: het hooikoortsseizoen is heftig dit jaar. Verzacht het leed met deze 6 tips.


Blijf 's ochtends zo veel mogelijk binnen
's Ochtends is hooikoorts over het algemeen het meest heftig. Probeer als het mogelijk is zo veel mogelijk binnen te blijven. Vooral op warme, droge en winderige dagen zijn er veel pollen in de lucht.

Was je beddengoed regelmatig
Dat kan de symptomen verlichten. Laat je beddengoed (en je andere wasgoed) het liefst niet buiten drogen in deze periode van het jaar.

Leg een sprei over je bed
Zo voorkom je dat er allergenen op je dekbed belanden, waardoor je 's nachts hooikoorts aanvallen krijgt.

Neem aan het einde van de dag een douche
Zo zit er niks aan je lichaam waar je allergisch voor bent.

Sluit de ramen
Houd de pollen buiten. Dat betekent dat je de ramen het best zo veel mogelijk dicht kunt houden. Wanneer je van buiten komt, hang je jas dan op een plek waar je er geen last van hebt.

Sport binnen
Wanneer je veel last hebt van hooikoorts kun je het best binnen sporten. De  loopband mag dan minder inspirerend zijn dan je hardlooprondje om de plas, maar wanneer je al niezend met jeukende ogen hardloopt, is het een stuk minder effectief.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Afvallen doe je samen

Joyce (rechts) bereikte haar streefgewicht met de hulp van consulent Lydia. Wil je net als Joyce je weer energieker voelen en lekker in je vel zitten? Onder begeleiding behaal je de beste afslankresultaten en blijf je beter op gewicht. Lees verder

Donor worden: geven bij leven

17.01.2019 - Bij het woord ‘doneren’ denk je misschien meteen aan het Donorregister, maar je kunt ook veel voor iemand anders betekenen door tijdens je leven iets af te staan. Zelfs poep. Lees verder

Waarom gaat afvallen steeds moeilijker

14.01.2019 - Samen met Mieke Kosters helpen we je deze maand om je voornemen om strakker te worden waar te maken. Niet per se door gezonder te eten, maar door je gedrag te veranderen en gewoontes te creëren die je wél kunt volhouden. Lees verder

Slechte adem oplossingen

11.01.2019 - Een slechte adem kan je flink onzeker maken. Op deze manieren kom je er vanaf. Lees verder

Griep besmettelijk als je al beter bent?

10.01.2019 - Je voelt je weer een stuk beter na de griep. Betekent dat dat je je weer onder de mensen kunt begeven, of ben je nog steeds besmettelijk? Lees verder

Buiten adem

10.01.2019 - Neem je je ook iedere keer dat je hijgend een trap op loopt voor dat je echt vaker gaat sporten? Prima voornemen, maar het is helemaal niet gek dat je buiten adem raakt door traplopen. Lees verder

Koffie nachtrust leeftijd

09.01.2019 - Bij de meeste mensen heeft ’s ochtends een kop koffie (of twee) geen invloed op de nachtrust. Lees verder

Geen wilskracht om af te vallen

08.01.2019 - Samen met Mieke Kosters helpen we je deze maand om je voornemen om strakker te worden waar te maken. Niet per se door gezonder te eten, maar door je gedrag te veranderen en gewoontes te creëren die je wél kunt volhouden. Lees verder

Gezonde keuzes borrelplank

04.01.2019 - Nieuwjaarsborrels in het vooruitzicht? Geniet ervan. Wil je met het oog op je goede voornemens toch wat bewustere keuzes maken? Vervang de gefrituurde hapjes voor een van de volgende opties. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 130 |
Mis niets
Daghoroscoop
Steenbok

Vandaag moet je alle zeilen bijzetten om je doel te halen, laat je daarom niet…

» Naar de daghoroscopen