×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Houd de porties die je eet onder controle

Houd de porties die je eet onder controle
17.05.2015 - Redactie

Met deze tips schep je tijdens de volgende maaltijd precies genoeg op.


1. Weet wat je nodig hebt
Welke voedingsstoffen heb je op een dag nodig? Dat hangt onder andere af van hoe groot en hoe actief je bent. Neem een keer de tijd om je te verdiepen in welke voedingsstoffen jij nodig hebt, zodat je voortaan betere beslissingen kunt nemen over je eten en de porties.

2. Meet en weeg je eten af
Stop met koken op de gok, maar meet en weeg de producten voortaan af. Zo zorg je dat je je aan de aanbevolen porties houdt.

3. Kook precies genoeg
Heb je er moeite mee om te stoppen met eten? Zorg dat je precies genoeg kookt, zodat je de verleiding voor meer niet hoeft te weerstaan.

4. Vries restjes in
Maak gebruik van wat je te veel hebt gekookt. Vries de restjes in of stop het in een bakje voor de lunch van morgen.

5. Gebruik een kleiner bord
Er is onderzoek naar gedaan: je kunt jezelf voor de gek houden door een kleiner bord te gebruiken. Dezelfde portie lijkt zo groter.

6. Eet bewust
Prop je maaltijd niet gedachteloos naar binnen. Eet altijd aan tafel en wees je bewust van de smaak en structuur van iedere hap.

Lees ook
> Meer tips voor bewust eten
> Deze 10 producten kun je gewoon invriezen
> 5 tips om morgen een gezonde lunch te eten

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Meer wandelen

24.09.2018 - Misschien zelfs het beste dat je kunt doen voor je gezondheid. Lees verder

Brandend maagzuur

23.09.2018 - De meeste mensen hebben wel eens last gehad van brandend maagzuur. Als je er iedere week minstens een keer last van hebt, dan is het handig om de volgende dingen te weten. Lees verder

Wat is vitamine B?

22.09.2018 - Vitamine B is niet één vitamine, maar de verzamelnaam is voor een groep van acht vitamines. Lees verder

Tamara de Weijer

21.09.2018 - Geen pillen, maar paprika. Dat is het credo van huisarts Tamara de Weijer (37). Ze is ervan overtuigd dat een gezonde leefstijl veel ziektes kan voorkomen. Lees verder

Aanslag op je tanden

17.09.2018 - Je dagelijkse dosis koffie en thee kan zorgen voor aanslag op je tanden Met deze tips voorkom je dat. Lees verder

Je spijsvertering: stap voor stap

12.09.2018 - Je spijsvertering is een superslim systeem dat veel invloed heeft op hoe goed je je voelt. Hoe werkt het precies? Lees verder

Papiersnee pijn

08.09.2018 - Een snee door papier is vaak amper zichtbaar, maar de pijn kan venijnig zijn. Hoe komt dat? Lees verder

Total body scan

05.09.2018 - Waarom wel een APK voor je auto, maar niet voor je lijf? Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 128 |
Mis niets
Daghoroscoop
Weegschaal

Je doet veel moeite om het iemand naar de zin te maken. Het lukt nog niet zo…

» Naar de daghoroscopen