×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Houd de porties die je eet onder controle

Houd de porties die je eet onder controle
17.05.2015 - Redactie

Met deze tips schep je tijdens de volgende maaltijd precies genoeg op.


1. Weet wat je nodig hebt
Welke voedingsstoffen heb je op een dag nodig? Dat hangt onder andere af van hoe groot en hoe actief je bent. Neem een keer de tijd om je te verdiepen in welke voedingsstoffen jij nodig hebt, zodat je voortaan betere beslissingen kunt nemen over je eten en de porties.

2. Meet en weeg je eten af
Stop met koken op de gok, maar meet en weeg de producten voortaan af. Zo zorg je dat je je aan de aanbevolen porties houdt.

3. Kook precies genoeg
Heb je er moeite mee om te stoppen met eten? Zorg dat je precies genoeg kookt, zodat je de verleiding voor meer niet hoeft te weerstaan.

4. Vries restjes in
Maak gebruik van wat je te veel hebt gekookt. Vries de restjes in of stop het in een bakje voor de lunch van morgen.

5. Gebruik een kleiner bord
Er is onderzoek naar gedaan: je kunt jezelf voor de gek houden door een kleiner bord te gebruiken. Dezelfde portie lijkt zo groter.

6. Eet bewust
Prop je maaltijd niet gedachteloos naar binnen. Eet altijd aan tafel en wees je bewust van de smaak en structuur van iedere hap.

Lees ook
> Meer tips voor bewust eten
> Deze 10 producten kun je gewoon invriezen
> 5 tips om morgen een gezonde lunch te eten

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

11.12.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Dit is wat je kunt eten om je darmen optimaal te laten werken

10.12.2017 - Darmproblemen kunnen heel hardnekkig en vervelend zijn. Voedingsdeskundige en gastblogger Anita Mulderij helpt je om stappen te zetten in het juiste voedingspatroon. Lees verder

Wat gebeurt er als je je tanden niet poetst?

09.12.2017 - Sla jij wel eens een poetsbeurt over? Hierna denk je er wel twee keer over na. Lees verder

Heb ik een magnesium-tekort?

09.12.2017 - Met een gezond voedingspatroon krijg je meestal genoeg magnesium binnen. Toch zijn er mensen die zonder dat ze het weten een magnesium-tekort hebben. Ontdek hoe je de klachten van een magnesiumtekort kunt herkennen. Lees verder

Onderzoek: we moeten ons voedingspatroon drastisch aanpassen

06.12.2017 - Een opvallende kop op Nu.nl: 'Europeanen moeten hun voedingspatroon drastisch aanpassen'. Het is een waarschuwing van Europese academici. We zouden minder calorieën moeten binnen krijgen en minder vlees eten. Lees verder

Helpt het om een ui naast je bed te zetten als je verkouden bent?

06.12.2017 - Misschien ken je het nog van vroeger, toen je moeder een gesneden ui op een schoteltje naast je bed zette als je verkouden was. Helpt het echt? Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

04.12.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Tips tegen kloven in je handen

04.12.2017 - Kloven in je handen kunnen ontstaan door een huidprobleem zoals eczeem of psoriasis, maar ook als het buiten koud is en de lucht binnen droog is, zijn sommige mensen gevoeliger voor kloven in de vingers of knokkels. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 117 |
Mis niets
Daghoroscoop
Boogschutter

Jij hebt een fout gemaakt, so what? Er is niets aan de hand zolang je de moed…

» Naar de daghoroscopen

Mis niets van Santé

Like ons op Facebook en blijf op de hoogte van onze
tips en artikelen over een gezond, gelukkig, fit, mooi en
lekker leven. En mis geen enkele Klik & Win!