×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Houd de porties die je eet onder controle

Houd de porties die je eet onder controle
17.05.2015 - Redactie

Met deze tips schep je tijdens de volgende maaltijd precies genoeg op.


1. Weet wat je nodig hebt
Welke voedingsstoffen heb je op een dag nodig? Dat hangt onder andere af van hoe groot en hoe actief je bent. Neem een keer de tijd om je te verdiepen in welke voedingsstoffen jij nodig hebt, zodat je voortaan betere beslissingen kunt nemen over je eten en de porties.

2. Meet en weeg je eten af
Stop met koken op de gok, maar meet en weeg de producten voortaan af. Zo zorg je dat je je aan de aanbevolen porties houdt.

3. Kook precies genoeg
Heb je er moeite mee om te stoppen met eten? Zorg dat je precies genoeg kookt, zodat je de verleiding voor meer niet hoeft te weerstaan.

4. Vries restjes in
Maak gebruik van wat je te veel hebt gekookt. Vries de restjes in of stop het in een bakje voor de lunch van morgen.

5. Gebruik een kleiner bord
Er is onderzoek naar gedaan: je kunt jezelf voor de gek houden door een kleiner bord te gebruiken. Dezelfde portie lijkt zo groter.

6. Eet bewust
Prop je maaltijd niet gedachteloos naar binnen. Eet altijd aan tafel en wees je bewust van de smaak en structuur van iedere hap.

Lees ook
> Meer tips voor bewust eten
> Deze 10 producten kun je gewoon invriezen
> 5 tips om morgen een gezonde lunch te eten

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Afvallen doe je samen

Joyce (rechts) bereikte haar streefgewicht met de hulp van consulent Lydia. Wil je net als Joyce je weer energieker voelen en lekker in je vel zitten? Onder begeleiding behaal je de beste afslankresultaten en blijf je beter op gewicht. Lees verder

Donor worden: geven bij leven

17.01.2019 - Bij het woord ‘doneren’ denk je misschien meteen aan het Donorregister, maar je kunt ook veel voor iemand anders betekenen door tijdens je leven iets af te staan. Zelfs poep. Lees verder

Waarom gaat afvallen steeds moeilijker

14.01.2019 - Samen met Mieke Kosters helpen we je deze maand om je voornemen om strakker te worden waar te maken. Niet per se door gezonder te eten, maar door je gedrag te veranderen en gewoontes te creëren die je wél kunt volhouden. Lees verder

Slechte adem oplossingen

11.01.2019 - Een slechte adem kan je flink onzeker maken. Op deze manieren kom je er vanaf. Lees verder

Griep besmettelijk als je al beter bent?

10.01.2019 - Je voelt je weer een stuk beter na de griep. Betekent dat dat je je weer onder de mensen kunt begeven, of ben je nog steeds besmettelijk? Lees verder

Buiten adem

10.01.2019 - Neem je je ook iedere keer dat je hijgend een trap op loopt voor dat je echt vaker gaat sporten? Prima voornemen, maar het is helemaal niet gek dat je buiten adem raakt door traplopen. Lees verder

Koffie nachtrust leeftijd

09.01.2019 - Bij de meeste mensen heeft ’s ochtends een kop koffie (of twee) geen invloed op de nachtrust. Lees verder

Geen wilskracht om af te vallen

08.01.2019 - Samen met Mieke Kosters helpen we je deze maand om je voornemen om strakker te worden waar te maken. Niet per se door gezonder te eten, maar door je gedrag te veranderen en gewoontes te creëren die je wél kunt volhouden. Lees verder

Gezonde keuzes borrelplank

04.01.2019 - Nieuwjaarsborrels in het vooruitzicht? Geniet ervan. Wil je met het oog op je goede voornemens toch wat bewustere keuzes maken? Vervang de gefrituurde hapjes voor een van de volgende opties. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 130 |
Mis niets
Daghoroscoop
Steenbok

Vandaag moet je alle zeilen bijzetten om je doel te halen, laat je daarom niet…

» Naar de daghoroscopen