×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

6 tips voor een sterke rug

6 tips voor een sterke rug
20.05.2014 - Redactie

Van stijve schouders tot een stekende pijn in je onderrug: met deze zes tips kun je rugklachten in de toekomst zo veel mogelijk voorkomen.


Wist je dat... Rugpijn is een veelvoorkomende klacht. Vier op de vijf Nederlanders heeft er wel eens last van.

Tip 1: Let op je houding
Vaak zit je hele dagen, zonder ook maar eventjes te verzitten of
te gaan staan. En daar zit het hem in, stelt Marjos Schlüter, fysiotherapeut bij Fysiotherapiepraktijk Hofmijster in Amsterdam. 'Het is beter om je houding veel af te wisselen, hierdoor wordt de belasting voor je rug verdeeld. Let er ook op dat je niet te lang staat, zit of tilt. Houd in de gaten wat jouw lichaam aankan en wanneer een handeling je te veel belast. Dat klinkt moeilijk, maar je voelt zelf heel goed aan wanneer activiteiten voor jouw rug te ver gaan. En dat moet je vermijden.'

Maar je kunt meer doen dan op je houding letten om een sterke rug te krijgen en rugklachten te voorkomen. Lees de andere tips vanaf pagina 28 in het juninummer van Santé.

Wat vind je ervan?

Reacties

Niet ontbijten

18.11.2018 - Saskia is ruim een jaar geleden gestopt met ontbijten nadat ze een verhaal over intermittent fasting las. Mist ze haar ontbijt en hoe gezond voelt ze zich hierbij? Lees verder

Endometriose

17.11.2018 - Endometriose is een vrouwenziekte die pijn kan veroorzaken en in uitzonderlijke gevallen zelfs kan leiden tot onvruchtbaarheid. Wij zetten een aantal zaken op een rij die handig zijn om te weten over endometriose. Lees verder

Wat is intermittent fasting?

16.11.2018 - Intermittent fasting, oftewel ‘met tussenpozen vasten’, is een manier van eten waarbij je een periode van 12 tot 18 uur of een dag niet of weinig eet. Lees verder

Eenfasepil

03.11.2018 - Wil je de pil doorslikken zonder stopweek? Check dan eerst of de pil die jij slikt daarvoor geschikt is. Lees verder

Koud afdouchen

02.11.2018 - Annemiek doucht dertig dagen lang na het warm douchen zestig seconden met koud water. Merkt ze verschil aan het eind van de maand? Lees verder

Vitamine B-tekort

30.10.2018 - Vermoed je dat je een vitamine B-tekort hebt? Hier kun je op letten. Lees verder

Cafeïne in thee

29.10.2018 - We krijgen cafeïne vooral binnen door het drinken van koffie of thee. Dat er cafeïne in thee zit, is bij de meeste mensen bekend. Maar hoeveel cafeïne zit er in een kop thee? Lees verder

Oordoppen

28.10.2018 - Oordoppen zijn handig om omgevingsgeluid te dempen of om in het vliegtuig de luchtdruk te reguleren. Er zijn meer soorten oordoppen dan je denkt. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 129 |
Mis niets
Daghoroscoop
Schorpioen

Jij loopt geheel onverwachts tegen een nieuwe uitdaging aan. Heb je de moed om…

» Naar de daghoroscopen