×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

5 regels voor een gezonder leven

5 regels voor een gezonder leven
29.06.2016 - Redactie

Gezond leven moet leuk blijven en daarom leven we het liefst zonder regels. Voor deze vijf richtlijnen maken we graag een uitzondering.


1. Sla geen maaltijden over
Om je verbranding op gang te houden, is het belangrijk dat je regelmatig eet. Het ontbijt is de maaltijd die het meest wordt overgeslagen en dat terwijl het ontbijt juist belangrijk is om je metabolisme op gang te helpen.

2. Neem je gewoontes onder de loep
Door iedere avond een zak chips leeg te eten, zul je je doelen niet halen. Feit is: je moet je gewoontes aanpassen om je lichaam te veranderen. Je mag af en toe best zondigen, maar de basis moet goed zijn.

3. Gezonde producten kun je niet onbeperkt eten
Een avocado bij de lunch is gezond en amandelen zijn een gezond tussendoortje. Gezond betekent echter niet vrij van calorieën, daarom is het verstandig om altijd te blijven letten op de porties die je eet.

4. Je moet meer calorieën verbranden dan dat je eet
Gewicht verliezen is geen wetenschap, het draait om een simpele som: je moet meer calorieën verbranden dan dat je binnenkrijgt. Gebruike en uur sporten daarom niet als vrijbrief voor een extra koekje. Je hebt de calorieën er zo weer aangegeten.

5. Als je je doel bereikt hebt, moet je volhouden
Gezonder leven is een verandering in je levensstijl, geen tijdelijk project.

Bron: Fitsugar | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Eenfasepil

03.11.2018 - Wil je de pil doorslikken zonder stopweek? Check dan eerst of de pil die jij slikt daarvoor geschikt is. Lees verder

Koud afdouchen

02.11.2018 - Annemiek doucht dertig dagen lang na het warm douchen zestig seconden met koud water. Merkt ze verschil aan het eind van de maand? Lees verder

Vitamine B-tekort

30.10.2018 - Vermoed je dat je een vitamine B-tekort hebt? Hier kun je op letten. Lees verder

Cafeïne in thee

29.10.2018 - We krijgen cafeïne vooral binnen door het drinken van koffie of thee. Dat er cafeïne in thee zit, is bij de meeste mensen bekend. Maar hoeveel cafeïne zit er in een kop thee? Lees verder

Oordoppen

28.10.2018 - Oordoppen zijn handig om omgevingsgeluid te dempen of om in het vliegtuig de luchtdruk te reguleren. Er zijn meer soorten oordoppen dan je denkt. Lees verder

Ontsmettingsmiddelen

28.10.2018 - Waarmee kun je een wondje het best ontsmetten? Santé zet zes ontsmettingsmiddelen voor je op een rij. Lees verder

Waarom krijg je spierpijn als je ziek bent?

26.10.2018 - Spierpijn is een van symptomen van griep, maar hoe kan het dat je spierpijn krijgt als je ziek bent? Lees verder

Verkouden en sporten

25.10.2018 - Ben je verkouden en twijfel je of het verstandig is om te gaan sporten? Er is een handig ezelsbruggetje voor. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 129 |
Mis niets
Daghoroscoop
Schorpioen

Je krijgt iets te horen over een nieuwe geneeswijze. Zorg dat je daar meer…

» Naar de daghoroscopen