×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Stoptips voor gelegenheidsrokers

Stoptips voor gelegenheidsrokers
03.04.2014 - Redactie

Misschien rook je maar één sigaret per dag, of alleen als je op het terras zit. Je houdt jezelf voor dat het meevalt, maar stiekem weet je beter. Wij hebben 5 tips om te stoppen.


Ga na wanneer je normaal gesproken rookt
Rook je na het eten, tijdens het uitgaan of op het terras? Ga voor jezelf na wanneer je rookt en bepaal hoe je daar vanaf het moment dat je stopt mee omgaat. Kun je jezelf op die momenten afleiden?

Gooi rondzwervende pakjes sigaretten weg
Zitten er in verschillende tassen aangebroken pakjes sigaretten? Gooi ze weg en stop met het lenen van sigaretten van vrienden.

Laat anderen weten dat je gestopt bent
Als je vrienden weten dat je op het terras graag een sigaretje rookt, zullen ze je er waarschijnlijk één aanbieden. Al rookte je niet veel, vertel anderen toch dat je gestopt bent. Zo kunnen ze er rekening mee houden dat ze je niet in de verleiding moeten brengen.

Geef niet toe als je zin hebt in een sigaret
Zin in een sigaret duurt maar een paar minuten. Probeer afleiding te zoeken en zit het moment uit. Hoe langer je gestopt bent, hoe minder vaak je zult verlangen naar een sigaret.

Onthoud waarom je gestopt bent
Je wilde niet voor niets stoppen met roken. Denk aan alle voordelen voor je gezondheid, het geld dat je bespaart of aan je kinderen.

Wist je dat... Iedere sigaret is schadelijk, daarom is het ook voor gelegenheidsrokers de moeite waard om te stoppen. Minder roken kan wel een goede tussenstap zijn voor zware rokers die willen stoppen.

Ben jij een gelegenheidsroker?

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

18.06.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

5 tips om je moedervlekken te controleren

16.06.2018 - Het is belangrijk om je moedervlekken in de gaten te houden. Als er iets afwijkend is, is de kans groter dat je het op tijd door hebt. Lees verder

Tips tegen hooikoorts

15.06.2018 - Naast medicijnen gebruiken, zijn er meer dingen die je kunt doen om je hooikoorts te verminderen. Lees verder

Hoe werkt bloed doneren?

14.06.2018 - Bloed doneren is een relatief simpele daad en je kunt er zelfs levens door redden. De eerste keer bloed doneren kan best spannend zijn. We vertellen je alvast wat handig is om te weten. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

11.06.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

7 praktische tips om minder plastic te gebruiken

06.06.2018 - Plastic is erg slecht voor het milieu. Veel van het plastic dat in de oceaan drijft, is plastic dat maar één keer gebruikt is. Lees verder

Doen: 10 minuten stevig wandelen

05.06.2018 - Er wordt vaak gesproken over 10.000 stappen per dag. Waar dat doel vandaan komt, is niet helemaal duidelijk. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

04.06.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 125 |
Mis niets
Daghoroscoop
Tweeling

Vandaag is een dag vol conflicten en woordenwisselingen. Jij zult dus extra op…

» Naar de daghoroscopen