×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Genoeg water drinken: zo doe je dat

Genoeg water drinken: zo doe je dat
13.08.2014 - Redactie

Zou jij meer water moeten drinken? Met deze tips haal je de 1,5 liter per dag wel.


Wist je dat... 1 op 3 Nederlanders drinkt te weinig water.

1. Stop een flesje water in je tas
Je hebt altijd water bij de hand, waardoor het makkelijker is om regelmatig te drinken. In een klein flesje past een halve liter, drink er drie leeg en je hebt de anderhalve liter gehaald.

2. Wen jezelf aan op vaste momenten te drinken
Drink standaard voor het eten, nadat je naar het toilet bent geweest of kies voor een ander vast moment. Drinken wordt hierdoor een gewoonte.

3. Drink uit een groter glas
Drink je regelmatig water, maar gebruik je een klein glas? Ruil hem om voor een grotere, zo drink je bijna vanzelf meer.

4. Gebruik een app
Er zijn verschillende apps die bijhouden wanneer je moet drinken. Een voorbeeld uit het aanbod? Water your body via Google Play en iTunes.

Lukt het jou om 1,5 liter water per dag te drinken?

Lees ook
> 4 redenen om meer water te drinken
> Water met een smaakje
> Water drinken beperkt gewichtstoename

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Afvallen doe je samen

15.01.2019 - Joyce (rechts) bereikte haar streefgewicht met de hulp van consulent Lydia. Wil je net als Joyce je weer energieker voelen en lekker in je vel zitten? Onder begeleiding behaal je de beste afslankresultaten en blijf je beter op gewicht. Lees verder

Waarom gaat afvallen steeds moeilijker

14.01.2019 - Samen met Mieke Kosters helpen we je deze maand om je voornemen om strakker te worden waar te maken. Niet per se door gezonder te eten, maar door je gedrag te veranderen en gewoontes te creëren die je wél kunt volhouden. Lees verder

Slechte adem oplossingen

11.01.2019 - Een slechte adem kan je flink onzeker maken. Op deze manieren kom je er vanaf. Lees verder

Griep besmettelijk als je al beter bent?

10.01.2019 - Je voelt je weer een stuk beter na de griep. Betekent dat dat je je weer onder de mensen kunt begeven, of ben je nog steeds besmettelijk? Lees verder

Buiten adem

10.01.2019 - Neem je je ook iedere keer dat je hijgend een trap op loopt voor dat je echt vaker gaat sporten? Prima voornemen, maar het is helemaal niet gek dat je buiten adem raakt door traplopen. Lees verder

Koffie nachtrust leeftijd

09.01.2019 - Bij de meeste mensen heeft ’s ochtends een kop koffie (of twee) geen invloed op de nachtrust. Lees verder

Geen wilskracht om af te vallen

08.01.2019 - Samen met Mieke Kosters helpen we je deze maand om je voornemen om strakker te worden waar te maken. Niet per se door gezonder te eten, maar door je gedrag te veranderen en gewoontes te creëren die je wél kunt volhouden. Lees verder

Gezonde keuzes borrelplank

04.01.2019 - Nieuwjaarsborrels in het vooruitzicht? Geniet ervan. Wil je met het oog op je goede voornemens toch wat bewustere keuzes maken? Vervang de gefrituurde hapjes voor een van de volgende opties. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 130 |
Mis niets
Daghoroscoop
Steenbok

Jij hebt een doel voor ogen dat niet gemakkelijk te bereiken is. Maar je weet…

» Naar de daghoroscopen