×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

6 tips om je gewicht onder controle te houden

6 simpele tips om je gewicht onder controle te houden
16.03.2014 - Redactie

Zonder dieet of extra sporten toch wat pondjes kwijtraken? Het kan met deze simpele tips.


1. Drink een glas water voor iedere maaltijd
Het geeft je een voller gevoel waardoor je minder snel te veel zult eten.

2. Wees creatief met ingrediënten
Vervang brood door gezondere crackers of wraps, kies voor magere dressing door je salade en de minst vette sausjes bij het avondeten. Tijdens iedere maaltijd zijn er een aantal ingrediënten die je slim kunt vervangen, maak daar gebruik van.

3. Weeg je porties af
Gooi niet op de gok wat pasta in de pan, maar weeg de portie af. Hetzelfde geldt voor snacks: plof niet met de hele zak chips op de bank, maar doe een portie in een schaaltje.

4. Kies je drankjes bewust
In de meeste frisdranken en sappen zitten meer calorieën dan je verwacht, terwijl ze weinig essentiële voedingsstoffen leveren. Bespaar deze 'onnodige' calorieën door meer water en thee te drinken.

5. Zorg voor genoeg slaap
Probeer op zijn minst zeven uur per nacht te slapen. Wie overdag moe is, is minder actief en eet sneller te veel.

6. Beweeg genoeg
Je hoeft geen extra tijd in de sportschool door te brengen om meer te bewegen. Kleine veranderingen maken al verschil: ga vaker op de fiets, neem de trap in plaats van de lift en ga vaker wandelen in de lunchpauze.

Bron: Fitsugar | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

21.08.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Teddie Kuiper: 'Ik heb liever geen koffie dan slechte koffie'

20.08.2017 - 'Ik drink koffie voor de smaak niet voor de cafeïne.' De beste barista van Nederland is verknocht aan koffie, maar ook aan gezelschap. Teddie Kuiper is liever niet alleen; ze móet ruis om zich heen hebben. Lees verder

Health checks die je in 30 seconden kunt uitvoeren

18.08.2017 - Met deze snelle health checks kijk je thuis hoe het ervoor staat met je gezondheid. Lees verder

Tips om het effect van te veel cafeïne te neutraliseren

17.08.2017 - Zodra je een kop koffie te veel hebt gedronken, merk je het effect meteen. Wat kun je doen om het effect van te veel cafeïne te neutraliseren? Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

14.08.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Tips tegen oorpijn in het vliegtuig

12.08.2017 - Heb jij last van oorpijn in het vliegtuig? Met deze tips verminder je de oorpijn. Lees verder

Hoe maak je oordoppen schoon?

11.08.2017 - Als je je oordoppen regelmatig gebruikt, is het niet vreemd dat er bacteriën op komen. Regelmatig schoonmaken is dus belangrijk. Lees verder

Hoe weet je dat je gehoorschade hebt opgelopen?

09.08.2017 - Je oren zijn kwetsbaarder dan je denkt. De veilige limiet waaraan je gehoor mag worden blootgesteld, is tachtig decibel. Regelmatig geluid boven die grens kan leiden tot gehoorschade. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 111 |

Daghoroscoop
Leeuw

Een periode van succes staat voor de deur en wel op alle fronten. In de liefde…

» Naar de daghoroscopen

Maak kans op fantastische prijzen!

Wij zijn benieuwd naar jouw waardering voor Santé en naar wat je van Santé verwacht. We zouden je dan ook graag een paar vragen willen stellen. Dit zal circa 5 minuten duren.

Doe mee en maak kans op fantastische prijzen!