×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

6 tips om je gewicht onder controle te houden

6 simpele tips om je gewicht onder controle te houden
16.03.2014 - Redactie

Zonder dieet of extra sporten toch wat pondjes kwijtraken? Het kan met deze simpele tips.


1. Drink een glas water voor iedere maaltijd
Het geeft je een voller gevoel waardoor je minder snel te veel zult eten.

2. Wees creatief met ingrediënten
Vervang brood door gezondere crackers of wraps, kies voor magere dressing door je salade en de minst vette sausjes bij het avondeten. Tijdens iedere maaltijd zijn er een aantal ingrediënten die je slim kunt vervangen, maak daar gebruik van.

3. Weeg je porties af
Gooi niet op de gok wat pasta in de pan, maar weeg de portie af. Hetzelfde geldt voor snacks: plof niet met de hele zak chips op de bank, maar doe een portie in een schaaltje.

4. Kies je drankjes bewust
In de meeste frisdranken en sappen zitten meer calorieën dan je verwacht, terwijl ze weinig essentiële voedingsstoffen leveren. Bespaar deze 'onnodige' calorieën door meer water en thee te drinken.

5. Zorg voor genoeg slaap
Probeer op zijn minst zeven uur per nacht te slapen. Wie overdag moe is, is minder actief en eet sneller te veel.

6. Beweeg genoeg
Je hoeft geen extra tijd in de sportschool door te brengen om meer te bewegen. Kleine veranderingen maken al verschil: ga vaker op de fiets, neem de trap in plaats van de lift en ga vaker wandelen in de lunchpauze.

Bron: Fitsugar | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

De leefstijl van Elze Schaap

14.12.2017 - Elze Schaap (35) maakt als Tante Toos Suikerloos verantwoord snoep. En het liefst wil ze alle kinderen in Nederland aan een healthy lifestyle helpen: 'Hoe jonger je gezond leert eten, hoe beter.' Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

11.12.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Dit is wat je kunt eten om je darmen optimaal te laten werken

10.12.2017 - Darmproblemen kunnen heel hardnekkig en vervelend zijn. Voedingsdeskundige en gastblogger Anita Mulderij helpt je om stappen te zetten in het juiste voedingspatroon. Lees verder

Wat gebeurt er als je je tanden niet poetst?

09.12.2017 - Sla jij wel eens een poetsbeurt over? Hierna denk je er wel twee keer over na. Lees verder

Heb ik een magnesium-tekort?

09.12.2017 - Met een gezond voedingspatroon krijg je meestal genoeg magnesium binnen. Toch zijn er mensen die zonder dat ze het weten een magnesium-tekort hebben. Ontdek hoe je de klachten van een magnesiumtekort kunt herkennen. Lees verder

Onderzoek: we moeten ons voedingspatroon drastisch aanpassen

06.12.2017 - Een opvallende kop op Nu.nl: 'Europeanen moeten hun voedingspatroon drastisch aanpassen'. Het is een waarschuwing van Europese academici. We zouden minder calorieën moeten binnen krijgen en minder vlees eten. Lees verder

Helpt het om een ui naast je bed te zetten als je verkouden bent?

06.12.2017 - Misschien ken je het nog van vroeger, toen je moeder een gesneden ui op een schoteltje naast je bed zette als je verkouden was. Helpt het echt? Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

04.12.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 117 |
Mis niets
Daghoroscoop
Boogschutter

Je bent een succesvol mens. Maar in plaats van blij te zijn voor jou, zullen…

» Naar de daghoroscopen

Mis niets van Santé

Like ons op Facebook en blijf op de hoogte van onze
tips en artikelen over een gezond, gelukkig, fit, mooi en
lekker leven. En mis geen enkele Klik & Win!