×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Gezond leven: de checklist

Gezond leven: de checklist
08.03.2014 - Redactie

Hoeveel van de 7 punten kun jij afvinken?


1. Begin iedere dag met een goed ontbijt
Een goed ontbijt helpt je metabolisme op gang en zorgt voor een goede start van de dag.

Tips
> Test: welk ontbijt past bij mij?
> Een vullend ontbijt
> De meest voorkomende excuses om het ontbijt over te slaan + oplossingen


2. Zorg dat je gedurende de dag genoeg water drinkt
Je lichaam kan honger en dorst makkelijk met elkaar verwarren. Genoeg drinken kan snackaanvallen voorkomen. En natuurlijk is het belangrijk om gehydrateerd te blijven.

Tips
> Genoeg water drinken in de winter
> Maak je glas water spannender met deze toevoegingen...
> Waarom moet je water drinken als je wilt afvallen?


3. Eet bewust
Het is zonde om je eten naar binnen te werken zonder ervan te genieten. Door bewust te eten, stop je ook eerder als je vol zit.

Tips
> Bewust eten, zo doe je het
> 7x waarom we te veel eten
> 3 redenen om aan tafel te eten


4. Beweeg genoeg
Het is bewezen: wie genoeg beweegt, zit lekkerder in zijn vel.

Tips
> Zo haal je het maximale uit 20 minuten sporten
> 3 redenen om nu te gaan sporten
> Wanneer je de sportschool zat bent


5. Zorg dat je voldoende slaapt
We hebben het iedere dag zo druk, dat onze nachtrust er soms aan onderdoor gaat. En dat terwijl genoeg slaap zo belangrijk is.

Tips
> Het is 03.30, hoe val ik nog in slaap?
> Tips om sneller in slaap te vallen
> Slaap lekker(der)


6. Voeg aan iedere maaltijd groente toe
Het is een kleine moeite, maar wel een hele gezonde gewoonte. Bij het diner eten we meestal wel groenten, maar probeer het ook eens bij de lunch en het liefst ook bij het ontbijt te doen.

Tips
> Gebruik gepureerde groenten
> Leer meer over bestrijdingsmiddelen op groenten en fruit
> Ga vaker naar de groenteboer


7. Neem genoeg tijd voor jezelf
Iedereen wil iets van je, maar er is één ding dat je nooit moet vergeten: genoeg tijd maken voor jezelf en jouw plannen. Durf nee te zeggen!

Tips
> 12 boosts voor je geluksgevoel
> Unplug jezelf
> 5 tips om minder bereikbaar te zijn

Welke punten zou jij willen toevoegen aan de checklist?

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

4 tips tegen brandend maagzuur

24.04.2018 - Brandend maagzuur is een veelvoorkomende klacht. Dit kun je ertegen doen. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

23.04.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Waarom stinkt urine als je asperges hebt gegeten?

22.04.2018 - Heb jij er last van? Lees verder

Bultjes op je bovenarmen? Grote kans dat het keratosis pilaris is

21.04.2018 - Heb je last van rode en droge bultjes aan de achterkant van je bovenarmen? Grote kans dat het keratosis pilaris is. Lees verder

Review: Fitbit Versa

20.04.2018 - De nieuwe Fitbit is niet alleen een activity tracker, maar ook een smartwatch. Santé's Shirley heeft de afgelopen drie weken een Fitbit Versa mogen testen en deelt haar ervaring. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

16.04.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

6 oorzaken van vervellende voeten

14.04.2018 - Hangen de vellen aan je voeten? Dat kan aan één van deze oorzaken liggen. Lees verder

Waarom moet je 's ochtends altijd plassen?

13.04.2018 - Het eerste dat je 's ochtends doet: naar het toilet gaan, zelfs als je 's avonds niet veel gedronken hebt. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 124 |
Mis niets
Daghoroscoop
Stier

Jij bent een diepgraver. Dat betekent vaak diepe dalen maar ook hoge bergen.…

» Naar de daghoroscopen