×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Volhouden, zo doe je dat

Volhouden, zo doe je dat
01.05.2016 - Redactie

Waarom lukt het je vriendin wel om gezond te eten, terwijl jij na een paar dagen de mist in gaat? Bij iedereen gaat het wel eens mis. Het verschil is dat de één daarna de draad weer oppakt, terwijl de ander opgeeft. Met deze tips zorg je ervoor dat jij je doelen doorzet.


1. Formuleer je doelen positief
Je kunt doelen op verschillende manier formuleren: 'minder snoepen' en 'gezonder eten' kunnen in feite hetzelfde doel zijn. Toch is het beter om je doelen positief te formuleren. Je leert namelijk sneller van de dingen die je doet (gezondere maaltijden bereiden), dan van de dingen die je niet doet (geen snoep meer proberen te eten).

2. Zorg voor tussenstappen
Het is niet realistisch om van iedere avond bankhangen naar iedere avond sporten te gaan. Misschien zijn je doelen niet realistisch. Durf dat toe te geven en stel je doelen bij. Begin eens met één of twee keer per week sporten en bouw het langzaam op. Op deze manier is het makkelijker vol te houden en het geeft je een goed gevoel als je een tussendoel behaald hebt.

3. Probeer niet in de verleiding te raken
Hoe vaker je in de verleiding raakt, hoe groter de kans dat je uiteindelijk toch toegeeft. Probeer je omgeving daarom waar dat mogelijk is aan te passen aan je doel. Wil je minder vaak je e-mail checken? Sluit je mailbox op je werk dan een paar uur af en verwijder de app van je telefoon.

4. Vergeef jezelf
We zijn vaak harder voor onszelf dan we zijn voor anderen. Hoe vaak vergeven we anderen voor hun fouten? Wees ook eens wat milder voor jezelf. Een fout is zo gemaakt, maar dat betekent niet dat je daarna op mag geven. Je hebt misschien een keer sporten gemist, te veel snoep gegeten, niet aan je thuisstudie gewerkt. Vraag je af wat er misging, zie het als een leermoment en pak de draad weer op.

Vind jij het moeilijk om je doelen vol te houden?

Bron: Huffingtonpost | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Eenfasepil

03.11.2018 - Wil je de pil doorslikken zonder stopweek? Check dan eerst of de pil die jij slikt daarvoor geschikt is. Lees verder

Koud afdouchen

02.11.2018 - Annemiek doucht dertig dagen lang na het warm douchen zestig seconden met koud water. Merkt ze verschil aan het eind van de maand? Lees verder

Vitamine B-tekort

30.10.2018 - Vermoed je dat je een vitamine B-tekort hebt? Hier kun je op letten. Lees verder

Cafeïne in thee

29.10.2018 - We krijgen cafeïne vooral binnen door het drinken van koffie of thee. Dat er cafeïne in thee zit, is bij de meeste mensen bekend. Maar hoeveel cafeïne zit er in een kop thee? Lees verder

Oordoppen

28.10.2018 - Oordoppen zijn handig om omgevingsgeluid te dempen of om in het vliegtuig de luchtdruk te reguleren. Er zijn meer soorten oordoppen dan je denkt. Lees verder

Ontsmettingsmiddelen

28.10.2018 - Waarmee kun je een wondje het best ontsmetten? Santé zet zes ontsmettingsmiddelen voor je op een rij. Lees verder

Waarom krijg je spierpijn als je ziek bent?

26.10.2018 - Spierpijn is een van symptomen van griep, maar hoe kan het dat je spierpijn krijgt als je ziek bent? Lees verder

Verkouden en sporten

25.10.2018 - Ben je verkouden en twijfel je of het verstandig is om te gaan sporten? Er is een handig ezelsbruggetje voor. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 129 |
Mis niets
Daghoroscoop
Schorpioen

Het lijkt wel of jij vandaag beschikt over een extra voelsprietje waardoor je…

» Naar de daghoroscopen