×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Gezond en fit de winter door

Gezond en fit de winter door
15.01.2014 - Redactie

Een kwart van de vrouwen is in de winter ruim drie kilo zwaarder dan in de zomermaanden. Herken jij dit verschijnsel? Wij hebben wat tips voor je op een rijtje gezet hoe jij de winter gezond en fit doorkomt.


Voeding
- De winter brengt natuurlijk seizoensgroentes met zich mee. Denk hierbij aan koolraap, boerenkool en pastinaak. Deze groentes zitten boordevol vitaminen, calcium en foliumzuur. Maar de meeste vitaminerijke groentes zijn de Hollandse spruitjes. Deze zijn rijk aan vitamine B6, foliumzuur, vitamine C en kalium. Hartstikke gezond dus!

- Zin in een lekkere winterse stamppot? Als je er vlees bij eet, kies dan voor mager vlees. O ja, en laat de jus maar helemaal achterwege.

- Een powerstofje dat goed van pas kan komen in de winter is zink. Dit activeert namelijk meer dan 200 hormonen en enzymen en verhoogt de kracht van je immuunsysteem. Zink zit in melk-, vlees-, en visproducten.

Lichaam en beweging
- Laat het koude en gure weer je niet weerhouden om naar buiten te gaan. Er zijn tegenwoordig genoeg moderne regenjassen en stevige paraplu's waarmee je het weer kunt trotseren, te voet of op de fiets. Ieder beetje beweging is meegenomen!

- Eerlijk is eerlijk: je trainingsschema in de winter volhouden is een lastige opgave. En aan fitnessapparaten in je woonkamer zit een aardig prijskaartje. Gelukkig zijn er low budget-spullen. Denk aan een balansbal, een springtouw of simpele gewichtjes. Zo kun je binnenblijven, maar jezelf toch in het zweet werken!

- In de winter verlang je wel eens naar een lange en vooral warme douche. Maar probeer die warme douche eens af te wisselen door tussendoor af en toe de koude kraan open te draaien. Doordat je gewend raakt aan het temperatuurverschil ben jij een verkoudheid of een griepje eerder de baas.

- Zwemmen in de zee kun je vergeten in de winter. Maar er zijn genoeg binnenzwembaden in Nederland. Met zwemmen gebruik je al je spieren gewrichten, supergezond dus. Tweemaal per week, 40 minuten, en jij bent alweer bikiniproof voor de zomer.

Lees ook
> Waarom je aankomt in de winter
> Beautytips voor de koude dagen

Wat vind je ervan?

Reacties

Eenfasepil

03.11.2018 - Wil je de pil doorslikken zonder stopweek? Check dan eerst of de pil die jij slikt daarvoor geschikt is. Lees verder

Koud afdouchen

02.11.2018 - Annemiek doucht dertig dagen lang na het warm douchen zestig seconden met koud water. Merkt ze verschil aan het eind van de maand? Lees verder

Vitamine B-tekort

30.10.2018 - Vermoed je dat je een vitamine B-tekort hebt? Hier kun je op letten. Lees verder

Cafeïne in thee

29.10.2018 - We krijgen cafeïne vooral binnen door het drinken van koffie of thee. Dat er cafeïne in thee zit, is bij de meeste mensen bekend. Maar hoeveel cafeïne zit er in een kop thee? Lees verder

Oordoppen

28.10.2018 - Oordoppen zijn handig om omgevingsgeluid te dempen of om in het vliegtuig de luchtdruk te reguleren. Er zijn meer soorten oordoppen dan je denkt. Lees verder

Ontsmettingsmiddelen

28.10.2018 - Waarmee kun je een wondje het best ontsmetten? Santé zet zes ontsmettingsmiddelen voor je op een rij. Lees verder

Waarom krijg je spierpijn als je ziek bent?

26.10.2018 - Spierpijn is een van symptomen van griep, maar hoe kan het dat je spierpijn krijgt als je ziek bent? Lees verder

Verkouden en sporten

25.10.2018 - Ben je verkouden en twijfel je of het verstandig is om te gaan sporten? Er is een handig ezelsbruggetje voor. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 129 |
Mis niets
Daghoroscoop
Schorpioen

Je krijgt iets te horen over een nieuwe geneeswijze. Zorg dat je daar meer…

» Naar de daghoroscopen