×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Gezond en fit de winter door

Gezond en fit de winter door
15.01.2014 - Redactie

Een kwart van de vrouwen is in de winter ruim drie kilo zwaarder dan in de zomermaanden. Herken jij dit verschijnsel? Wij hebben wat tips voor je op een rijtje gezet hoe jij de winter gezond en fit doorkomt.


Voeding
- De winter brengt natuurlijk seizoensgroentes met zich mee. Denk hierbij aan koolraap, boerenkool en pastinaak. Deze groentes zitten boordevol vitaminen, calcium en foliumzuur. Maar de meeste vitaminerijke groentes zijn de Hollandse spruitjes. Deze zijn rijk aan vitamine B6, foliumzuur, vitamine C en kalium. Hartstikke gezond dus!

- Zin in een lekkere winterse stamppot? Als je er vlees bij eet, kies dan voor mager vlees. O ja, en laat de jus maar helemaal achterwege.

- Een powerstofje dat goed van pas kan komen in de winter is zink. Dit activeert namelijk meer dan 200 hormonen en enzymen en verhoogt de kracht van je immuunsysteem. Zink zit in melk-, vlees-, en visproducten.

Lichaam en beweging
- Laat het koude en gure weer je niet weerhouden om naar buiten te gaan. Er zijn tegenwoordig genoeg moderne regenjassen en stevige paraplu's waarmee je het weer kunt trotseren, te voet of op de fiets. Ieder beetje beweging is meegenomen!

- Eerlijk is eerlijk: je trainingsschema in de winter volhouden is een lastige opgave. En aan fitnessapparaten in je woonkamer zit een aardig prijskaartje. Gelukkig zijn er low budget-spullen. Denk aan een balansbal, een springtouw of simpele gewichtjes. Zo kun je binnenblijven, maar jezelf toch in het zweet werken!

- In de winter verlang je wel eens naar een lange en vooral warme douche. Maar probeer die warme douche eens af te wisselen door tussendoor af en toe de koude kraan open te draaien. Doordat je gewend raakt aan het temperatuurverschil ben jij een verkoudheid of een griepje eerder de baas.

- Zwemmen in de zee kun je vergeten in de winter. Maar er zijn genoeg binnenzwembaden in Nederland. Met zwemmen gebruik je al je spieren gewrichten, supergezond dus. Tweemaal per week, 40 minuten, en jij bent alweer bikiniproof voor de zomer.

Lees ook
> Waarom je aankomt in de winter
> Beautytips voor de koude dagen

Wat vind je ervan?

Reacties

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

16.10.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Gestopt met ontbijten. Wat is intermittent fasting?

14.10.2017 - In Santé lees je het verhaal van Santé's vormgever Saskia, ruim een jaar geleden is ze gestopt met ontbijten nadat ze een verhaal over intermittent fasting las. Lees verder

3 tips tegen een zwakke blaas

13.10.2017 - Bijna iedere vrouw heeft er op een bepaald moment in haar leven weleens last van: ongewenst urineverlies door een verzwakte blaas. Hoe kom je er vanaf? Lees verder

Hoe kom je aan een zwakke blaas?

07.10.2017 - Bijna iedere vrouw heeft er op een bepaald moment in haar leven weleens last van: ongewenst urineverlies door een verzwakte blaas. Hoe komt het? Lees verder

3 'slechte' gewoontes die stiekem best goed voor je zijn

06.10.2017 - Aan slechte gewoontes zitten soms verrassend goede kanten. Lees verder

Tandpijn? Hier kan het door komen

06.10.2017 - Heb je last van tandpijn? Eén van de volgende drie dingen zou de oorzaak kunnen zijn. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

02.10.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

5 oorzaken waardoor je extra veel dorst kunt hebben

01.10.2017 - Als je net gesport hebt, of als je de halve middag niets hebt gedronken, is het duidelijk waarom je dorst hebt. Blijf je om onverklaarbare redenen meer dorst hebben dan normaal, dan is het tijd om extra goed naar je lichaam te luisteren. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 114 |
Daghoroscoop
Weegschaal

De liefde kan wat problemen opleveren. Maar waarschijnlijk heb je die zelf…

» Naar de daghoroscopen