×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Plan je balansdag

Plan je balansdag
03.01.2014 - Redactie

Op een balansdag eet je een dag gezonder en iets minder, nadat je een dag te veel hebt gegeten. Met deze tips kan je balansdag niet misgaan.


Bereid je voor
Zorg dat je de ingrediënten voor je gezonde maaltijden en tussendoortjes in huis hebt. Beperk de verleidingen: als er geen koekjes in de kast liggen, kun je ze ook niet opeten.

Drie maaltijden
Sla op je balansdag geen maaltijden over, maar neem iets kleinere porties en zorg dat je gezond eet. Voor het diner kun je bijvoorbeeld kiezen voor mager vlees of vis. Kijk eventueel op de verpakking hoeveel calorieën erin zitten.

Normale dag
Plan je balansdag op een zo normaal mogelijke dag. Op een dag met feestjes, uitjes of etentjes is het extra lastig om je balansdag vol te houden.

Drink genoeg
Honger en dorst worden makkelijk met elkaar verward. Zorg dat je een gevuld flesje water in je tas of op je bureau hebt. Zo is het makkelijker om genoeg te drinken en beperk je het hongergevoel.

Gezonde tussendoortjes
Heb je tussen de maaltijden door honger, kies dan voor gezonde tussendoortjes. Groente en fruit zijn altijd goed.

Zeg nee
Durf nee te zeggen als iemand je iets lekkers aanbiedt. Grote kans dat anderen juist jaloers zijn op jouw discipline.

Hoe maak jij een balansdag zo makkelijk mogelijk?

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

De leefstijl van Sanne van Rooij

20.10.2017 - Sanne van Rooij van blog Living the Green Life geeft toe dat het woord 'veganistisch' een beetje suf klinkt. Maar de lifestyle is dat allesbehalve. Ze probeert zoveel mogelijk mensen te inspireren om vaker plantaardig te eten. Dat deed ze al via Instagram, maar nu is ook haar kookboek Easy Vegan uit. Lees verder

Tips tegen vaginale droogheid

18.10.2017 - Nee, het is misschien geen sexy onderwerp, maar veel vrouwen hebben er last van. 35% van de vrouwen vanaf 18 jaar heeft er last van. In de overgang is dat zelfs de helft van de vrouwen. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

16.10.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Gestopt met ontbijten. Wat is intermittent fasting?

14.10.2017 - In Santé lees je het verhaal van Santé's vormgever Saskia, ruim een jaar geleden is ze gestopt met ontbijten nadat ze een verhaal over intermittent fasting las. Lees verder

3 tips tegen een zwakke blaas

13.10.2017 - Bijna iedere vrouw heeft er op een bepaald moment in haar leven weleens last van: ongewenst urineverlies door een verzwakte blaas. Hoe kom je er vanaf? Lees verder

Hoe kom je aan een zwakke blaas?

07.10.2017 - Bijna iedere vrouw heeft er op een bepaald moment in haar leven weleens last van: ongewenst urineverlies door een verzwakte blaas. Hoe komt het? Lees verder

3 'slechte' gewoontes die stiekem best goed voor je zijn

06.10.2017 - Aan slechte gewoontes zitten soms verrassend goede kanten. Lees verder

Tandpijn? Hier kan het door komen

06.10.2017 - Heb je last van tandpijn? Eén van de volgende drie dingen zou de oorzaak kunnen zijn. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 115 |
Daghoroscoop
Weegschaal

Neem even een pauze. Jij moet je voorbereiden en beschermen voor de komende…

» Naar de daghoroscopen