×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Plan je balansdag

Plan je balansdag
03.01.2014 - Redactie

Op een balansdag eet je een dag gezonder en iets minder, nadat je een dag te veel hebt gegeten. Met deze tips kan je balansdag niet misgaan.


Bereid je voor
Zorg dat je de ingrediënten voor je gezonde maaltijden en tussendoortjes in huis hebt. Beperk de verleidingen: als er geen koekjes in de kast liggen, kun je ze ook niet opeten.

Drie maaltijden
Sla op je balansdag geen maaltijden over, maar neem iets kleinere porties en zorg dat je gezond eet. Voor het diner kun je bijvoorbeeld kiezen voor mager vlees of vis. Kijk eventueel op de verpakking hoeveel calorieën erin zitten.

Normale dag
Plan je balansdag op een zo normaal mogelijke dag. Op een dag met feestjes, uitjes of etentjes is het extra lastig om je balansdag vol te houden.

Drink genoeg
Honger en dorst worden makkelijk met elkaar verward. Zorg dat je een gevuld flesje water in je tas of op je bureau hebt. Zo is het makkelijker om genoeg te drinken en beperk je het hongergevoel.

Gezonde tussendoortjes
Heb je tussen de maaltijden door honger, kies dan voor gezonde tussendoortjes. Groente en fruit zijn altijd goed.

Zeg nee
Durf nee te zeggen als iemand je iets lekkers aanbiedt. Grote kans dat anderen juist jaloers zijn op jouw discipline.

Hoe maak jij een balansdag zo makkelijk mogelijk?

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

De leefstijl van Elze Schaap

14.12.2017 - Elze Schaap (35) maakt als Tante Toos Suikerloos verantwoord snoep. En het liefst wil ze alle kinderen in Nederland aan een healthy lifestyle helpen: 'Hoe jonger je gezond leert eten, hoe beter.' Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

11.12.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Dit is wat je kunt eten om je darmen optimaal te laten werken

10.12.2017 - Darmproblemen kunnen heel hardnekkig en vervelend zijn. Voedingsdeskundige en gastblogger Anita Mulderij helpt je om stappen te zetten in het juiste voedingspatroon. Lees verder

Wat gebeurt er als je je tanden niet poetst?

09.12.2017 - Sla jij wel eens een poetsbeurt over? Hierna denk je er wel twee keer over na. Lees verder

Heb ik een magnesium-tekort?

09.12.2017 - Met een gezond voedingspatroon krijg je meestal genoeg magnesium binnen. Toch zijn er mensen die zonder dat ze het weten een magnesium-tekort hebben. Ontdek hoe je de klachten van een magnesiumtekort kunt herkennen. Lees verder

Onderzoek: we moeten ons voedingspatroon drastisch aanpassen

06.12.2017 - Een opvallende kop op Nu.nl: 'Europeanen moeten hun voedingspatroon drastisch aanpassen'. Het is een waarschuwing van Europese academici. We zouden minder calorieën moeten binnen krijgen en minder vlees eten. Lees verder

Helpt het om een ui naast je bed te zetten als je verkouden bent?

06.12.2017 - Misschien ken je het nog van vroeger, toen je moeder een gesneden ui op een schoteltje naast je bed zette als je verkouden was. Helpt het echt? Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

04.12.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 117 |
Mis niets
Daghoroscoop
Boogschutter

Jij houdt niet van verantwoordelijkheden en gaat ze tot nu toe met succes uit…

» Naar de daghoroscopen

Mis niets van Santé

Like ons op Facebook en blijf op de hoogte van onze
tips en artikelen over een gezond, gelukkig, fit, mooi en
lekker leven. En mis geen enkele Klik & Win!