×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Plan je balansdag

Plan je balansdag
03.01.2014 - Redactie

Op een balansdag eet je een dag gezonder en iets minder, nadat je een dag te veel hebt gegeten. Met deze tips kan je balansdag niet misgaan.


Bereid je voor
Zorg dat je de ingrediënten voor je gezonde maaltijden en tussendoortjes in huis hebt. Beperk de verleidingen: als er geen koekjes in de kast liggen, kun je ze ook niet opeten.

Drie maaltijden
Sla op je balansdag geen maaltijden over, maar neem iets kleinere porties en zorg dat je gezond eet. Voor het diner kun je bijvoorbeeld kiezen voor mager vlees of vis. Kijk eventueel op de verpakking hoeveel calorieën erin zitten.

Normale dag
Plan je balansdag op een zo normaal mogelijke dag. Op een dag met feestjes, uitjes of etentjes is het extra lastig om je balansdag vol te houden.

Drink genoeg
Honger en dorst worden makkelijk met elkaar verward. Zorg dat je een gevuld flesje water in je tas of op je bureau hebt. Zo is het makkelijker om genoeg te drinken en beperk je het hongergevoel.

Gezonde tussendoortjes
Heb je tussen de maaltijden door honger, kies dan voor gezonde tussendoortjes. Groente en fruit zijn altijd goed.

Zeg nee
Durf nee te zeggen als iemand je iets lekkers aanbiedt. Grote kans dat anderen juist jaloers zijn op jouw discipline.

Hoe maak jij een balansdag zo makkelijk mogelijk?

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Eenfasepil

03.11.2018 - Wil je de pil doorslikken zonder stopweek? Check dan eerst of de pil die jij slikt daarvoor geschikt is. Lees verder

Koud afdouchen

02.11.2018 - Annemiek doucht dertig dagen lang na het warm douchen zestig seconden met koud water. Merkt ze verschil aan het eind van de maand? Lees verder

Vitamine B-tekort

30.10.2018 - Vermoed je dat je een vitamine B-tekort hebt? Hier kun je op letten. Lees verder

Cafeïne in thee

29.10.2018 - We krijgen cafeïne vooral binnen door het drinken van koffie of thee. Dat er cafeïne in thee zit, is bij de meeste mensen bekend. Maar hoeveel cafeïne zit er in een kop thee? Lees verder

Oordoppen

28.10.2018 - Oordoppen zijn handig om omgevingsgeluid te dempen of om in het vliegtuig de luchtdruk te reguleren. Er zijn meer soorten oordoppen dan je denkt. Lees verder

Ontsmettingsmiddelen

28.10.2018 - Waarmee kun je een wondje het best ontsmetten? Santé zet zes ontsmettingsmiddelen voor je op een rij. Lees verder

Waarom krijg je spierpijn als je ziek bent?

26.10.2018 - Spierpijn is een van symptomen van griep, maar hoe kan het dat je spierpijn krijgt als je ziek bent? Lees verder

Verkouden en sporten

25.10.2018 - Ben je verkouden en twijfel je of het verstandig is om te gaan sporten? Er is een handig ezelsbruggetje voor. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 129 |
Mis niets
Daghoroscoop
Schorpioen

Het lijkt wel of jij vandaag beschikt over een extra voelsprietje waardoor je…

» Naar de daghoroscopen