×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Blijf op gewicht

Blijf op gewicht
21.12.2013 - Redactie

Met de tips van Atkins geniet je volop van de kerst, zonder aan te komen.


1. Begin de dag goed
Door goed te ontbijten, heb je later op de dag minder behoefte aan tussendoortjes. Ontbijt bijvoorbeeld met zelfgebakken brood met weinig koolhydraten of yoghurt met rood fruit.

2. Het nieuwe toastje
Vervang reguliere toastjes door een Atkins cracker in tweeën te snijden en te beleggen met de klassieke combinatie roomkaas en zalm, een stukje Franse kaas of eiersalade. Een schijf komkommer kan ook dienen als ‘toastje’. Heerlijk met olijventapenade of tonijnsalade.

3. Small bites
Eet rustig en neem kleinere porties. Je hebt eerder een verzadigd gevoel en krijgt later minder trek in tussendoortjes.

4. Geniet van wijn en water
Bij een kerstdiner drink je natuurlijk de lekkerste wijn, maar voorkom het drinken van te veel alcohol. Wissel af met een glas water of bronwater met bubbels.

5. Een snack vooraf
Ga je eten bij vrienden of familie? Ga niet met een lege maag de deur uit. Eet vooraf een kleine salade, wat noten of een cracker met selleriesalade en verse groene kruiden. De ongezonde verleidingen zijn dan makkelijker te weerstaan.
 
6. Blijf bewegen
Genoten van een kerstlunch of -diner? Ga lekker het bos of een park in voor een winterse wandeling, zo blijft je spijsvertering goed op gang.

Meer inspiratie nodig voor gezonde feestdagen? Kijk op de website van Atkins.

Beeld: Shutterstock | Bron: Atkins

Wat vind je ervan?

Reacties

De leefstijl van Sanne van Rooij

20.10.2017 - Sanne van Rooij van blog Living the Green Life geeft toe dat het woord 'veganistisch' een beetje suf klinkt. Maar de lifestyle is dat allesbehalve. Ze probeert zoveel mogelijk mensen te inspireren om vaker plantaardig te eten. Dat deed ze al via Instagram, maar nu is ook haar kookboek Easy Vegan uit. Lees verder

Tips tegen vaginale droogheid

18.10.2017 - Nee, het is misschien geen sexy onderwerp, maar veel vrouwen hebben er last van. 35% van de vrouwen vanaf 18 jaar heeft er last van. In de overgang is dat zelfs de helft van de vrouwen. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

16.10.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Gestopt met ontbijten. Wat is intermittent fasting?

14.10.2017 - In Santé lees je het verhaal van Santé's vormgever Saskia, ruim een jaar geleden is ze gestopt met ontbijten nadat ze een verhaal over intermittent fasting las. Lees verder

3 tips tegen een zwakke blaas

13.10.2017 - Bijna iedere vrouw heeft er op een bepaald moment in haar leven weleens last van: ongewenst urineverlies door een verzwakte blaas. Hoe kom je er vanaf? Lees verder

Hoe kom je aan een zwakke blaas?

07.10.2017 - Bijna iedere vrouw heeft er op een bepaald moment in haar leven weleens last van: ongewenst urineverlies door een verzwakte blaas. Hoe komt het? Lees verder

3 'slechte' gewoontes die stiekem best goed voor je zijn

06.10.2017 - Aan slechte gewoontes zitten soms verrassend goede kanten. Lees verder

Tandpijn? Hier kan het door komen

06.10.2017 - Heb je last van tandpijn? Eén van de volgende drie dingen zou de oorzaak kunnen zijn. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 115 |
Daghoroscoop
Weegschaal

Neem even een pauze. Jij moet je voorbereiden en beschermen voor de komende…

» Naar de daghoroscopen