×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Blijf op gewicht

Blijf op gewicht
21.12.2013 - Redactie

Met de tips van Atkins geniet je volop van de kerst, zonder aan te komen.


1. Begin de dag goed
Door goed te ontbijten, heb je later op de dag minder behoefte aan tussendoortjes. Ontbijt bijvoorbeeld met zelfgebakken brood met weinig koolhydraten of yoghurt met rood fruit.

2. Het nieuwe toastje
Vervang reguliere toastjes door een Atkins cracker in tweeën te snijden en te beleggen met de klassieke combinatie roomkaas en zalm, een stukje Franse kaas of eiersalade. Een schijf komkommer kan ook dienen als ‘toastje’. Heerlijk met olijventapenade of tonijnsalade.

3. Small bites
Eet rustig en neem kleinere porties. Je hebt eerder een verzadigd gevoel en krijgt later minder trek in tussendoortjes.

4. Geniet van wijn en water
Bij een kerstdiner drink je natuurlijk de lekkerste wijn, maar voorkom het drinken van te veel alcohol. Wissel af met een glas water of bronwater met bubbels.

5. Een snack vooraf
Ga je eten bij vrienden of familie? Ga niet met een lege maag de deur uit. Eet vooraf een kleine salade, wat noten of een cracker met selleriesalade en verse groene kruiden. De ongezonde verleidingen zijn dan makkelijker te weerstaan.
 
6. Blijf bewegen
Genoten van een kerstlunch of -diner? Ga lekker het bos of een park in voor een winterse wandeling, zo blijft je spijsvertering goed op gang.

Meer inspiratie nodig voor gezonde feestdagen? Kijk op de website van Atkins.

Beeld: Shutterstock | Bron: Atkins

Wat vind je ervan?

Reacties

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

23.04.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Waarom stinkt urine als je asperges hebt gegeten?

22.04.2018 - Heb jij er last van? Lees verder

Bultjes op je bovenarmen? Grote kans dat het keratosis pilaris is

21.04.2018 - Heb je last van rode en droge bultjes aan de achterkant van je bovenarmen? Grote kans dat het keratosis pilaris is. Lees verder

Review: Fitbit Versa

20.04.2018 - Sinds deze week is de Fitbit Versa te koop. De nieuwe Fitbit is niet alleen een activity tracker, maar ook een smartwatch. Santé's Shirley heeft de afgelopen drie weken een exemplaar morgen testen en deelt haar ervaring. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

16.04.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

6 oorzaken van vervellende voeten

14.04.2018 - Hangen de vellen aan je voeten? Dat kan aan één van deze oorzaken liggen. Lees verder

Waarom moet je 's ochtends altijd plassen?

13.04.2018 - Het eerste dat je 's ochtends doet: naar het toilet gaan, zelfs als je 's avonds niet veel gedronken hebt. Lees verder

6 tips tegen onrustige darmen

11.04.2018 - Buikpijn, darmkrampen, een opgeblazen gevoel, allemaal verschijnselen die je vertellen dat je darmen niet helemaal happy zijn. Soms kunnen kleine aanpassingen de rust in je darmen terugbrengen. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 124 |
Mis niets
Daghoroscoop
Stier

Jij hebt een vooruitziende blik en zult jouw werk met zeer veel overgave…

» Naar de daghoroscopen