×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Weg met vakantiekilo's

Vakantiekilo's kwijtraken. Hoe doe je dat?
17.09.2013 - Redactie

42 procent van de Nederlanders wordt op vakantie ongeveer 2 tot 3 kilo zwaarder. Zijn jouw vakantiekilo's er nog niet af? Met deze tips pak je die extra kilo's aan.


Glas water
Het is lastig om honger en dorst van elkaar te onderscheiden. Heb je trek in een tussendoortje? Drink dan eerst een glas water leeg, misschien is je trek daarna verdwenen. Drink ook voor het eten een glas water leeg. Op die manier is de kans kleiner dat je te veel eet.

Bewust met boodschappen
Wat je niet in huis hebt, kun je niet opeten. Leg zo min mogelijk ongezonde tussendoortjes in je winkelwagen. Kies in plaats daarvan voor gezonde snacks. Doe geen boodschappen met een volle maag. Je koopt meer eten als je honger hebt.

Koolhydraten
Een tip van Atkins-diëtiste Erica Slof: 'Maak onderscheid in goede en slechte koolhydraten. Dit is relatief eenvoudig. Slechte koolhydraten zitten voornamelijk in geraffineerde voeding zoals suiker en producten met witmeel. Denk aan witbrood, frisdrank en pasta. De goede koolhydraten vind je in bladgroenten, fruit, peulvruchten, noten en onbewerkte volkoren producten.'

Minder alcohol
In de zomermaanden kon je al die heerlijke alcoholische drankjes lastig afslaan. Om de vakantiekilo's kwijt te raken is het noodzakelijk deze vaker af te slaan.

Genoeg beweging
In de vakantie schiet sporten erbij in. Heb je het daarna niet meer opgepakt? Meteen doen. Is de sportschool niets voor jou? Reis zoveel mogelijk met de fiets, parkeer je auto wat verder weg. Dat, in combinatie met iedere avond een stevige wandeling van een half uur maakt al een groot verschil.

Sla niet door
Blijf genoeg eten. Zorg voor drie vullende maaltijden per dag en neem regelmatig een gezond tussendoortje. Zo voorkom je dat je begint te snaaien. Op die manier zorg je ervoor dat je genoeg binnenkrijgt en dat je niet begint te snaaien.

Geduld is een schone zaak
Het kan even duren voordat je resultaat ziet. Kilo's vliegen er over het algemeen makkelijk aan dan af. In ieder geval heb je een mooie zomer om aan terug te denken.

Hoe krijg jij je vakantiekilo's eraf?

Bron onderzoek: Atkins - Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Aanslag op je tanden

17.09.2018 - Je dagelijkse dosis koffie en thee kan zorgen voor aanslag op je tanden Met deze tips voorkom je dat. Lees verder

Je spijsvertering: stap voor stap

12.09.2018 - Je spijsvertering is een superslim systeem dat veel invloed heeft op hoe goed je je voelt. Hoe werkt het precies? Lees verder

Papiersnee pijn

08.09.2018 - Een snee door papier is vaak amper zichtbaar, maar de pijn kan venijnig zijn. Hoe komt dat? Lees verder

Total body scan

05.09.2018 - Waarom wel een APK voor je auto, maar niet voor je lijf? Lees verder

Extra gewicht meegenomen van vakantie?

05.09.2018 - Advertorial - Genoten van milkshakes aan de Spaanse kust? Je raakt het extra gewicht weer kwijt met Cambridge Weight Plan. Lees verder

Heb ik zware botten?

31.08.2018 - Zijn zware botten een (slap) excuus? Lees verder

Wond spoelen

31.08.2018 - Even niet opletten in de keuken en je vingers zijn gefileerd in plaats van de vis. Of er komt een kind huilend binnen met een schaafwond. Hoe ontsmet je deze wondjes nu het best? Lees verder

6 redenen waarom je gewicht schommelt

30.08.2018 - De ene dag kun je zomaar meer wegen dan de andere dag. Dus ben je sinds vorige week twee kilo 'aangekomen'? Geen paniek. Misschien is er een van deze dingen aan de hand. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 127 |
Mis niets
Daghoroscoop
Maagd

Af en toe een beetje lef zou ook jou best goed doen. Als je niet uitkijkt…

» Naar de daghoroscopen