×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Slaap lekker(der)

Slaap lekker(der)
15.09.2013 - Redactie

De avonden worden korter en vroeg naar bed gaan wordt aantrekkelijker. Haal het beste uit je nachtrust met deze vijf tips.


Tijd voor grondige reiniging
Je bed is een fijne plek voor bacterieën, huismijt en stof. Tijd voor een grondige reiniging: was je dekbed, lucht je matras, stofzuig de boel.

Zorg voor een goede temperatuur
Je slaapkamer moet niet te warm zijn. Zet daarom regelmatig een raam open en slaap niet met de verwarming aan.

Check de luchtvochtigheid
Als de luchtvochtigheid te laag is, zul je sneller wakker worden met een droge keel en jeukende neus. Check hoe het met de luchtvochtigheid in jouw slaapkamer gesteld is. Om een te lage luchtvochtigheid te verhelpen kun je een bakje met water boven de verwarming zetten of een luhctbevochtiger gebruiken.

Weinig licht
Zet een uur voor je gaat slapen de tv uit, leg je telefoon weg en dim het licht. Daardoor krijgt je lichaam signalen dat het tijd is om zo te slapen.

Zorg voor regelmaat
Een regelmatig slaapritme maakt het op den duur makkelijker om in slaap te vallen. Een vast ritueel voor het slapengaan, kan ook helpen.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

21.08.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Teddie Kuiper: 'Ik heb liever geen koffie dan slechte koffie'

20.08.2017 - 'Ik drink koffie voor de smaak niet voor de cafeïne.' De beste barista van Nederland is verknocht aan koffie, maar ook aan gezelschap. Teddie Kuiper is liever niet alleen; ze móet ruis om zich heen hebben. Lees verder

Health checks die je in 30 seconden kunt uitvoeren

18.08.2017 - Met deze snelle health checks kijk je thuis hoe het ervoor staat met je gezondheid. Lees verder

Tips om het effect van te veel cafeïne te neutraliseren

17.08.2017 - Zodra je een kop koffie te veel hebt gedronken, merk je het effect meteen. Wat kun je doen om het effect van te veel cafeïne te neutraliseren? Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

14.08.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Tips tegen oorpijn in het vliegtuig

12.08.2017 - Heb jij last van oorpijn in het vliegtuig? Met deze tips verminder je de oorpijn. Lees verder

Hoe maak je oordoppen schoon?

11.08.2017 - Als je je oordoppen regelmatig gebruikt, is het niet vreemd dat er bacteriën op komen. Regelmatig schoonmaken is dus belangrijk. Lees verder

Hoe weet je dat je gehoorschade hebt opgelopen?

09.08.2017 - Je oren zijn kwetsbaarder dan je denkt. De veilige limiet waaraan je gehoor mag worden blootgesteld, is tachtig decibel. Regelmatig geluid boven die grens kan leiden tot gehoorschade. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 111 |

Daghoroscoop
Leeuw

Een periode van succes staat voor de deur en wel op alle fronten. In de liefde…

» Naar de daghoroscopen

Maak kans op fantastische prijzen!

Wij zijn benieuwd naar jouw waardering voor Santé en naar wat je van Santé verwacht. We zouden je dan ook graag een paar vragen willen stellen. Dit zal circa 5 minuten duren.

Doe mee en maak kans op fantastische prijzen!