×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Slaap lekker(der)

Slaap lekker(der)
15.09.2013 - Redactie

De avonden worden korter en vroeg naar bed gaan wordt aantrekkelijker. Haal het beste uit je nachtrust met deze vijf tips.


Tijd voor grondige reiniging
Je bed is een fijne plek voor bacterieën, huismijt en stof. Tijd voor een grondige reiniging: was je dekbed, lucht je matras, stofzuig de boel.

Zorg voor een goede temperatuur
Je slaapkamer moet niet te warm zijn. Zet daarom regelmatig een raam open en slaap niet met de verwarming aan.

Check de luchtvochtigheid
Als de luchtvochtigheid te laag is, zul je sneller wakker worden met een droge keel en jeukende neus. Check hoe het met de luchtvochtigheid in jouw slaapkamer gesteld is. Om een te lage luchtvochtigheid te verhelpen kun je een bakje met water boven de verwarming zetten of een luhctbevochtiger gebruiken.

Weinig licht
Zet een uur voor je gaat slapen de tv uit, leg je telefoon weg en dim het licht. Daardoor krijgt je lichaam signalen dat het tijd is om zo te slapen.

Zorg voor regelmaat
Een regelmatig slaapritme maakt het op den duur makkelijker om in slaap te vallen. Een vast ritueel voor het slapengaan, kan ook helpen.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Eenfasepil

03.11.2018 - Wil je de pil doorslikken zonder stopweek? Check dan eerst of de pil die jij slikt daarvoor geschikt is. Lees verder

Koud afdouchen

02.11.2018 - Annemiek doucht dertig dagen lang na het warm douchen zestig seconden met koud water. Merkt ze verschil aan het eind van de maand? Lees verder

Vitamine B-tekort

30.10.2018 - Vermoed je dat je een vitamine B-tekort hebt? Hier kun je op letten. Lees verder

Cafeïne in thee

29.10.2018 - We krijgen cafeïne vooral binnen door het drinken van koffie of thee. Dat er cafeïne in thee zit, is bij de meeste mensen bekend. Maar hoeveel cafeïne zit er in een kop thee? Lees verder

Oordoppen

28.10.2018 - Oordoppen zijn handig om omgevingsgeluid te dempen of om in het vliegtuig de luchtdruk te reguleren. Er zijn meer soorten oordoppen dan je denkt. Lees verder

Ontsmettingsmiddelen

28.10.2018 - Waarmee kun je een wondje het best ontsmetten? Santé zet zes ontsmettingsmiddelen voor je op een rij. Lees verder

Waarom krijg je spierpijn als je ziek bent?

26.10.2018 - Spierpijn is een van symptomen van griep, maar hoe kan het dat je spierpijn krijgt als je ziek bent? Lees verder

Verkouden en sporten

25.10.2018 - Ben je verkouden en twijfel je of het verstandig is om te gaan sporten? Er is een handig ezelsbruggetje voor. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 129 |
Mis niets
Daghoroscoop
Schorpioen

Jij komt tot de conclusie dat op het moment niks zinnigs uit je handen komt.…

» Naar de daghoroscopen