×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Slaap lekker(der)

Slaap lekker(der)
15.09.2013 - Redactie

De avonden worden korter en vroeg naar bed gaan wordt aantrekkelijker. Haal het beste uit je nachtrust met deze vijf tips.


Tijd voor grondige reiniging
Je bed is een fijne plek voor bacterieën, huismijt en stof. Tijd voor een grondige reiniging: was je dekbed, lucht je matras, stofzuig de boel.

Zorg voor een goede temperatuur
Je slaapkamer moet niet te warm zijn. Zet daarom regelmatig een raam open en slaap niet met de verwarming aan.

Check de luchtvochtigheid
Als de luchtvochtigheid te laag is, zul je sneller wakker worden met een droge keel en jeukende neus. Check hoe het met de luchtvochtigheid in jouw slaapkamer gesteld is. Om een te lage luchtvochtigheid te verhelpen kun je een bakje met water boven de verwarming zetten of een luhctbevochtiger gebruiken.

Weinig licht
Zet een uur voor je gaat slapen de tv uit, leg je telefoon weg en dim het licht. Daardoor krijgt je lichaam signalen dat het tijd is om zo te slapen.

Zorg voor regelmaat
Een regelmatig slaapritme maakt het op den duur makkelijker om in slaap te vallen. Een vast ritueel voor het slapengaan, kan ook helpen.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Afvallen doe je samen

15.01.2019 - Joyce (rechts) bereikte haar streefgewicht met de hulp van consulent Lydia. Wil je net als Joyce je weer energieker voelen en lekker in je vel zitten? Onder begeleiding behaal je de beste afslankresultaten en blijf je beter op gewicht. Lees verder

Waarom gaat afvallen steeds moeilijker

14.01.2019 - Samen met Mieke Kosters helpen we je deze maand om je voornemen om strakker te worden waar te maken. Niet per se door gezonder te eten, maar door je gedrag te veranderen en gewoontes te creëren die je wél kunt volhouden. Lees verder

Slechte adem oplossingen

11.01.2019 - Een slechte adem kan je flink onzeker maken. Op deze manieren kom je er vanaf. Lees verder

Griep besmettelijk als je al beter bent?

10.01.2019 - Je voelt je weer een stuk beter na de griep. Betekent dat dat je je weer onder de mensen kunt begeven, of ben je nog steeds besmettelijk? Lees verder

Buiten adem

10.01.2019 - Neem je je ook iedere keer dat je hijgend een trap op loopt voor dat je echt vaker gaat sporten? Prima voornemen, maar het is helemaal niet gek dat je buiten adem raakt door traplopen. Lees verder

Koffie nachtrust leeftijd

09.01.2019 - Bij de meeste mensen heeft ’s ochtends een kop koffie (of twee) geen invloed op de nachtrust. Lees verder

Geen wilskracht om af te vallen

08.01.2019 - Samen met Mieke Kosters helpen we je deze maand om je voornemen om strakker te worden waar te maken. Niet per se door gezonder te eten, maar door je gedrag te veranderen en gewoontes te creëren die je wél kunt volhouden. Lees verder

Gezonde keuzes borrelplank

04.01.2019 - Nieuwjaarsborrels in het vooruitzicht? Geniet ervan. Wil je met het oog op je goede voornemens toch wat bewustere keuzes maken? Vervang de gefrituurde hapjes voor een van de volgende opties. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 130 |
Mis niets
Daghoroscoop
Steenbok

Jij hebt een doel voor ogen dat niet gemakkelijk te bereiken is. Maar je weet…

» Naar de daghoroscopen