×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Waarom we geen gewicht verliezen

Waarom we geen gewicht verliezen
08.02.2013 - Redactie

Lukt het niet om gewicht te verliezen? Misschien ligt het aan één van deze vier redenen.


Deze vier redenen dat je geen gewicht verliest, lijken zo voor de hand liggend. Toch gaat het vaak mis. Jessica Bartfield, gespecialiseerd in voeding en gewicht, licht de vier redenen toe.

1. We onderschatten het aantal calorieën dat we eten
Het is lastig om precies te weten hoeveel calorieën je op een dag binnenkrijgt. Het helpt om een tijdje een eetdagboek bij te houden, waarin je alles wat je eet en drinkt opschrijft. Let ook op de grootte van de porties die je neemt en sta erbij stil dat je wanneer je buiten de deur eet vaak grotere porties geserveerd krijgt.

2. We overschatten het aantal calorieën dat we verbranden met beweging en sport
Om iedere dag genoeg te bewegen, moet je proberen beweging een vast onderdeel van je levensstijl maken. Maak er een gewoonte van om kleine afstanden lopend of met de fiets af te leggen. Als je een stappenteller gebruikt, probeer dan 10.000 stappen op een dag te zetten.

3. We timen onze maaltijden slecht
Om je stofwisseling op gang te houden, heb je verspreid over de dag genoeg eten nodig. Sla je ontbijt niet over en eet iedere drie uur een tussendoortje of een maaltijd.

4. We slapen niet goed genoeg
Uit onderzoek is gebleken dat je bij minder dan 6 uur slaapt meer honger hebt. Verwaarloos je nachtrust dus niet.

Bron: Sciencedaily
Foto: Shutterstock.com
Wat vind je ervan?

Reacties

Eenfasepil

03.11.2018 - Wil je de pil doorslikken zonder stopweek? Check dan eerst of de pil die jij slikt daarvoor geschikt is. Lees verder

Koud afdouchen

02.11.2018 - Annemiek doucht dertig dagen lang na het warm douchen zestig seconden met koud water. Merkt ze verschil aan het eind van de maand? Lees verder

Vitamine B-tekort

30.10.2018 - Vermoed je dat je een vitamine B-tekort hebt? Hier kun je op letten. Lees verder

Cafeïne in thee

29.10.2018 - We krijgen cafeïne vooral binnen door het drinken van koffie of thee. Dat er cafeïne in thee zit, is bij de meeste mensen bekend. Maar hoeveel cafeïne zit er in een kop thee? Lees verder

Oordoppen

28.10.2018 - Oordoppen zijn handig om omgevingsgeluid te dempen of om in het vliegtuig de luchtdruk te reguleren. Er zijn meer soorten oordoppen dan je denkt. Lees verder

Ontsmettingsmiddelen

28.10.2018 - Waarmee kun je een wondje het best ontsmetten? Santé zet zes ontsmettingsmiddelen voor je op een rij. Lees verder

Waarom krijg je spierpijn als je ziek bent?

26.10.2018 - Spierpijn is een van symptomen van griep, maar hoe kan het dat je spierpijn krijgt als je ziek bent? Lees verder

Verkouden en sporten

25.10.2018 - Ben je verkouden en twijfel je of het verstandig is om te gaan sporten? Er is een handig ezelsbruggetje voor. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 129 |
Mis niets
Daghoroscoop
Schorpioen

Je krijgt iets te horen over een nieuwe geneeswijze. Zorg dat je daar meer…

» Naar de daghoroscopen