×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Een heel gelukkig (en-snel-weer-in-vorm) nieuwjaar

Een heel gelukkig (en-snel-weer-in-vorm) nieuwjaar
05.01.2013 - Redactie

De afgelopen zes weken hebben vrouwen uit heel Nederland meegedaan met mijn online lifestyleprogramma Fitnessbijbel voor vrouwen-Live.


Omdat de feestdagen ertussen vielen, heb ik jullie geadviseerd te genieten van de met liefde bereide hapjes, want dat hoort ook bij een gezond en gelukkig leven.

Voor de komende weken heb ik tips om snel weer op het juiste gezonde pad te komen. Doe hetzelfde en je bent de overtollige pondjes en afvalstoffen in een mum van tijd kwijt!

Tips
1. Gooi alle ongezonde troep weg die je nog over hebt van de feestdagen. Ruim dus je keukenkastjes op en ga direct ‘gezonde’ boodschappen doen.

2. Drink even geen alcohol. Kun jij dit één maand volhouden? Dat scheelt toch ruim 3000 Kcal als je gemiddeld tien glazen per week drinkt! Dat is net zoveel als vijf intensieve trainingen per maand!

3. Voer gedurende één maand de 90/10-regel uit (i.p.v. de 80/20-regel) en je gaat als een speer. Niet diëten, en toch snel kilo’s verliezen. 10 staat voor; een dagdeel in de week mag je snacken/borrelen.

4. Logisch maar waar; train extra! Explosiviteit- en intervaltrainingen zoals GRIT, RPM, en Bodyattack zijn geweldig om snel weer in-shape te komen en veel calorieën te verbranden.

5. Wees voorzichtig met suikers, dus ook met vruchtensappen. Veel mensen drinken smoothies om te compenseren. Dat is ook prima, maar maximaal één glas per dag is echt voldoende, en uiteraard niet uit een pak.

6. Geen maaltijden overslaan. ECHT NIET DOEN! Ook niet gaan vasten of ander gekkigheid waarvan je honger krijgt. Dit verstoort je metabolisme en dus ook je verbranding. Eet regelmatig, wees zuinig met koolhydraten, houd eenvoud en overzicht. Veel groente, fruit, volkorenproducten, vis, vlees(vervangers), geen sauzen, pakjes en zakjes en ik garandeer je resultaat!

De resultaten
Over twee weken kom ik terug met de resultaten die de deelneemsters van FBVV-LIVE hebben geboekt, spannend!

Mijn oude columns
Lees hier alle columns en informatie van de afgelopen weken over voeding, training en ontspanning voor extra motivatie en een goede start van het nieuwe jaar.

Groetjes, Marije
Fitnessbijbel voor Vrouwen

Wat vind je ervan?

Reacties

Tamara de Weijer

21.09.2018 - Geen pillen, maar paprika. Dat is het credo van huisarts Tamara de Weijer (37). Ze is ervan overtuigd dat een gezonde leefstijl veel ziektes kan voorkomen. Lees verder

Aanslag op je tanden

17.09.2018 - Je dagelijkse dosis koffie en thee kan zorgen voor aanslag op je tanden Met deze tips voorkom je dat. Lees verder

Je spijsvertering: stap voor stap

12.09.2018 - Je spijsvertering is een superslim systeem dat veel invloed heeft op hoe goed je je voelt. Hoe werkt het precies? Lees verder

Papiersnee pijn

08.09.2018 - Een snee door papier is vaak amper zichtbaar, maar de pijn kan venijnig zijn. Hoe komt dat? Lees verder

Total body scan

05.09.2018 - Waarom wel een APK voor je auto, maar niet voor je lijf? Lees verder

Extra gewicht meegenomen van vakantie?

05.09.2018 - Advertorial - Genoten van milkshakes aan de Spaanse kust? Je raakt het extra gewicht weer kwijt met Cambridge Weight Plan. Lees verder

Heb ik zware botten?

31.08.2018 - Zijn zware botten een (slap) excuus? Lees verder

Wond spoelen

31.08.2018 - Even niet opletten in de keuken en je vingers zijn gefileerd in plaats van de vis. Of er komt een kind huilend binnen met een schaafwond. Hoe ontsmet je deze wondjes nu het best? Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 127 |
Mis niets
Daghoroscoop
Maagd

Denk niet dat jij de enige bent met deze problemen. Iedereen denkt dat hij/zij…

» Naar de daghoroscopen