×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Een heel gelukkig (en-snel-weer-in-vorm) nieuwjaar

Een heel gelukkig (en-snel-weer-in-vorm) nieuwjaar
05.01.2013 - Redactie

De afgelopen zes weken hebben vrouwen uit heel Nederland meegedaan met mijn online lifestyleprogramma Fitnessbijbel voor vrouwen-Live.


Omdat de feestdagen ertussen vielen, heb ik jullie geadviseerd te genieten van de met liefde bereide hapjes, want dat hoort ook bij een gezond en gelukkig leven.

Voor de komende weken heb ik tips om snel weer op het juiste gezonde pad te komen. Doe hetzelfde en je bent de overtollige pondjes en afvalstoffen in een mum van tijd kwijt!

Tips
1. Gooi alle ongezonde troep weg die je nog over hebt van de feestdagen. Ruim dus je keukenkastjes op en ga direct ‘gezonde’ boodschappen doen.

2. Drink even geen alcohol. Kun jij dit één maand volhouden? Dat scheelt toch ruim 3000 Kcal als je gemiddeld tien glazen per week drinkt! Dat is net zoveel als vijf intensieve trainingen per maand!

3. Voer gedurende één maand de 90/10-regel uit (i.p.v. de 80/20-regel) en je gaat als een speer. Niet diëten, en toch snel kilo’s verliezen. 10 staat voor; een dagdeel in de week mag je snacken/borrelen.

4. Logisch maar waar; train extra! Explosiviteit- en intervaltrainingen zoals GRIT, RPM, en Bodyattack zijn geweldig om snel weer in-shape te komen en veel calorieën te verbranden.

5. Wees voorzichtig met suikers, dus ook met vruchtensappen. Veel mensen drinken smoothies om te compenseren. Dat is ook prima, maar maximaal één glas per dag is echt voldoende, en uiteraard niet uit een pak.

6. Geen maaltijden overslaan. ECHT NIET DOEN! Ook niet gaan vasten of ander gekkigheid waarvan je honger krijgt. Dit verstoort je metabolisme en dus ook je verbranding. Eet regelmatig, wees zuinig met koolhydraten, houd eenvoud en overzicht. Veel groente, fruit, volkorenproducten, vis, vlees(vervangers), geen sauzen, pakjes en zakjes en ik garandeer je resultaat!

De resultaten
Over twee weken kom ik terug met de resultaten die de deelneemsters van FBVV-LIVE hebben geboekt, spannend!

Mijn oude columns
Lees hier alle columns en informatie van de afgelopen weken over voeding, training en ontspanning voor extra motivatie en een goede start van het nieuwe jaar.

Groetjes, Marije
Fitnessbijbel voor Vrouwen

Wat vind je ervan?

Reacties

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

21.08.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Teddie Kuiper: 'Ik heb liever geen koffie dan slechte koffie'

20.08.2017 - 'Ik drink koffie voor de smaak niet voor de cafeïne.' De beste barista van Nederland is verknocht aan koffie, maar ook aan gezelschap. Teddie Kuiper is liever niet alleen; ze móet ruis om zich heen hebben. Lees verder

Health checks die je in 30 seconden kunt uitvoeren

18.08.2017 - Met deze snelle health checks kijk je thuis hoe het ervoor staat met je gezondheid. Lees verder

Tips om het effect van te veel cafeïne te neutraliseren

17.08.2017 - Zodra je een kop koffie te veel hebt gedronken, merk je het effect meteen. Wat kun je doen om het effect van te veel cafeïne te neutraliseren? Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

14.08.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Tips tegen oorpijn in het vliegtuig

12.08.2017 - Heb jij last van oorpijn in het vliegtuig? Met deze tips verminder je de oorpijn. Lees verder

Hoe maak je oordoppen schoon?

11.08.2017 - Als je je oordoppen regelmatig gebruikt, is het niet vreemd dat er bacteriën op komen. Regelmatig schoonmaken is dus belangrijk. Lees verder

Hoe weet je dat je gehoorschade hebt opgelopen?

09.08.2017 - Je oren zijn kwetsbaarder dan je denkt. De veilige limiet waaraan je gehoor mag worden blootgesteld, is tachtig decibel. Regelmatig geluid boven die grens kan leiden tot gehoorschade. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 111 |

Daghoroscoop
Leeuw

Jouw geplande fijne weekendje dreigt totaal in de soep te lopen als je…

» Naar de daghoroscopen

Maak kans op fantastische prijzen!

Wij zijn benieuwd naar jouw waardering voor Santé en naar wat je van Santé verwacht. We zouden je dan ook graag een paar vragen willen stellen. Dit zal circa 5 minuten duren.

Doe mee en maak kans op fantastische prijzen!