×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Een heel gelukkig (en-snel-weer-in-vorm) nieuwjaar

Een heel gelukkig (en-snel-weer-in-vorm) nieuwjaar
05.01.2013 - Redactie

De afgelopen zes weken hebben vrouwen uit heel Nederland meegedaan met mijn online lifestyleprogramma Fitnessbijbel voor vrouwen-Live.


Omdat de feestdagen ertussen vielen, heb ik jullie geadviseerd te genieten van de met liefde bereide hapjes, want dat hoort ook bij een gezond en gelukkig leven.

Voor de komende weken heb ik tips om snel weer op het juiste gezonde pad te komen. Doe hetzelfde en je bent de overtollige pondjes en afvalstoffen in een mum van tijd kwijt!

Tips
1. Gooi alle ongezonde troep weg die je nog over hebt van de feestdagen. Ruim dus je keukenkastjes op en ga direct ‘gezonde’ boodschappen doen.

2. Drink even geen alcohol. Kun jij dit één maand volhouden? Dat scheelt toch ruim 3000 Kcal als je gemiddeld tien glazen per week drinkt! Dat is net zoveel als vijf intensieve trainingen per maand!

3. Voer gedurende één maand de 90/10-regel uit (i.p.v. de 80/20-regel) en je gaat als een speer. Niet diëten, en toch snel kilo’s verliezen. 10 staat voor; een dagdeel in de week mag je snacken/borrelen.

4. Logisch maar waar; train extra! Explosiviteit- en intervaltrainingen zoals GRIT, RPM, en Bodyattack zijn geweldig om snel weer in-shape te komen en veel calorieën te verbranden.

5. Wees voorzichtig met suikers, dus ook met vruchtensappen. Veel mensen drinken smoothies om te compenseren. Dat is ook prima, maar maximaal één glas per dag is echt voldoende, en uiteraard niet uit een pak.

6. Geen maaltijden overslaan. ECHT NIET DOEN! Ook niet gaan vasten of ander gekkigheid waarvan je honger krijgt. Dit verstoort je metabolisme en dus ook je verbranding. Eet regelmatig, wees zuinig met koolhydraten, houd eenvoud en overzicht. Veel groente, fruit, volkorenproducten, vis, vlees(vervangers), geen sauzen, pakjes en zakjes en ik garandeer je resultaat!

De resultaten
Over twee weken kom ik terug met de resultaten die de deelneemsters van FBVV-LIVE hebben geboekt, spannend!

Mijn oude columns
Lees hier alle columns en informatie van de afgelopen weken over voeding, training en ontspanning voor extra motivatie en een goede start van het nieuwe jaar.

Groetjes, Marije
Fitnessbijbel voor Vrouwen

Wat vind je ervan?

Reacties

De leefstijl van Elze Schaap

14.12.2017 - Elze Schaap (35) maakt als Tante Toos Suikerloos verantwoord snoep. En het liefst wil ze alle kinderen in Nederland aan een healthy lifestyle helpen: 'Hoe jonger je gezond leert eten, hoe beter.' Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

11.12.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Dit is wat je kunt eten om je darmen optimaal te laten werken

10.12.2017 - Darmproblemen kunnen heel hardnekkig en vervelend zijn. Voedingsdeskundige en gastblogger Anita Mulderij helpt je om stappen te zetten in het juiste voedingspatroon. Lees verder

Wat gebeurt er als je je tanden niet poetst?

09.12.2017 - Sla jij wel eens een poetsbeurt over? Hierna denk je er wel twee keer over na. Lees verder

Heb ik een magnesium-tekort?

09.12.2017 - Met een gezond voedingspatroon krijg je meestal genoeg magnesium binnen. Toch zijn er mensen die zonder dat ze het weten een magnesium-tekort hebben. Ontdek hoe je de klachten van een magnesiumtekort kunt herkennen. Lees verder

Onderzoek: we moeten ons voedingspatroon drastisch aanpassen

06.12.2017 - Een opvallende kop op Nu.nl: 'Europeanen moeten hun voedingspatroon drastisch aanpassen'. Het is een waarschuwing van Europese academici. We zouden minder calorieën moeten binnen krijgen en minder vlees eten. Lees verder

Helpt het om een ui naast je bed te zetten als je verkouden bent?

06.12.2017 - Misschien ken je het nog van vroeger, toen je moeder een gesneden ui op een schoteltje naast je bed zette als je verkouden was. Helpt het echt? Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

04.12.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 117 |
Mis niets
Daghoroscoop
Boogschutter

Je bent een succesvol mens. Maar in plaats van blij te zijn voor jou, zullen…

» Naar de daghoroscopen

Mis niets van Santé

Like ons op Facebook en blijf op de hoogte van onze
tips en artikelen over een gezond, gelukkig, fit, mooi en
lekker leven. En mis geen enkele Klik & Win!