×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Een heel gelukkig (en-snel-weer-in-vorm) nieuwjaar

Een heel gelukkig (en-snel-weer-in-vorm) nieuwjaar
05.01.2013 - Redactie

De afgelopen zes weken hebben vrouwen uit heel Nederland meegedaan met mijn online lifestyleprogramma Fitnessbijbel voor vrouwen-Live.


Omdat de feestdagen ertussen vielen, heb ik jullie geadviseerd te genieten van de met liefde bereide hapjes, want dat hoort ook bij een gezond en gelukkig leven.

Voor de komende weken heb ik tips om snel weer op het juiste gezonde pad te komen. Doe hetzelfde en je bent de overtollige pondjes en afvalstoffen in een mum van tijd kwijt!

Tips
1. Gooi alle ongezonde troep weg die je nog over hebt van de feestdagen. Ruim dus je keukenkastjes op en ga direct ‘gezonde’ boodschappen doen.

2. Drink even geen alcohol. Kun jij dit één maand volhouden? Dat scheelt toch ruim 3000 Kcal als je gemiddeld tien glazen per week drinkt! Dat is net zoveel als vijf intensieve trainingen per maand!

3. Voer gedurende één maand de 90/10-regel uit (i.p.v. de 80/20-regel) en je gaat als een speer. Niet diëten, en toch snel kilo’s verliezen. 10 staat voor; een dagdeel in de week mag je snacken/borrelen.

4. Logisch maar waar; train extra! Explosiviteit- en intervaltrainingen zoals GRIT, RPM, en Bodyattack zijn geweldig om snel weer in-shape te komen en veel calorieën te verbranden.

5. Wees voorzichtig met suikers, dus ook met vruchtensappen. Veel mensen drinken smoothies om te compenseren. Dat is ook prima, maar maximaal één glas per dag is echt voldoende, en uiteraard niet uit een pak.

6. Geen maaltijden overslaan. ECHT NIET DOEN! Ook niet gaan vasten of ander gekkigheid waarvan je honger krijgt. Dit verstoort je metabolisme en dus ook je verbranding. Eet regelmatig, wees zuinig met koolhydraten, houd eenvoud en overzicht. Veel groente, fruit, volkorenproducten, vis, vlees(vervangers), geen sauzen, pakjes en zakjes en ik garandeer je resultaat!

De resultaten
Over twee weken kom ik terug met de resultaten die de deelneemsters van FBVV-LIVE hebben geboekt, spannend!

Mijn oude columns
Lees hier alle columns en informatie van de afgelopen weken over voeding, training en ontspanning voor extra motivatie en een goede start van het nieuwe jaar.

Groetjes, Marije
Fitnessbijbel voor Vrouwen

Wat vind je ervan?

Reacties

Afvallen doe je samen

Joyce (rechts) bereikte haar streefgewicht met de hulp van consulent Lydia. Wil je net als Joyce je weer energieker voelen en lekker in je vel zitten? Onder begeleiding behaal je de beste afslankresultaten en blijf je beter op gewicht. Lees verder

Donor worden: geven bij leven

17.01.2019 - Bij het woord ‘doneren’ denk je misschien meteen aan het Donorregister, maar je kunt ook veel voor iemand anders betekenen door tijdens je leven iets af te staan. Zelfs poep. Lees verder

Waarom gaat afvallen steeds moeilijker

14.01.2019 - Samen met Mieke Kosters helpen we je deze maand om je voornemen om strakker te worden waar te maken. Niet per se door gezonder te eten, maar door je gedrag te veranderen en gewoontes te creëren die je wél kunt volhouden. Lees verder

Slechte adem oplossingen

11.01.2019 - Een slechte adem kan je flink onzeker maken. Op deze manieren kom je er vanaf. Lees verder

Griep besmettelijk als je al beter bent?

10.01.2019 - Je voelt je weer een stuk beter na de griep. Betekent dat dat je je weer onder de mensen kunt begeven, of ben je nog steeds besmettelijk? Lees verder

Buiten adem

10.01.2019 - Neem je je ook iedere keer dat je hijgend een trap op loopt voor dat je echt vaker gaat sporten? Prima voornemen, maar het is helemaal niet gek dat je buiten adem raakt door traplopen. Lees verder

Koffie nachtrust leeftijd

09.01.2019 - Bij de meeste mensen heeft ’s ochtends een kop koffie (of twee) geen invloed op de nachtrust. Lees verder

Geen wilskracht om af te vallen

08.01.2019 - Samen met Mieke Kosters helpen we je deze maand om je voornemen om strakker te worden waar te maken. Niet per se door gezonder te eten, maar door je gedrag te veranderen en gewoontes te creëren die je wél kunt volhouden. Lees verder

Gezonde keuzes borrelplank

04.01.2019 - Nieuwjaarsborrels in het vooruitzicht? Geniet ervan. Wil je met het oog op je goede voornemens toch wat bewustere keuzes maken? Vervang de gefrituurde hapjes voor een van de volgende opties. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 130 |
Mis niets
Daghoroscoop
Steenbok

Vandaag moet je alle zeilen bijzetten om je doel te halen, laat je daarom niet…

» Naar de daghoroscopen