×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Een heel gelukkig (en-snel-weer-in-vorm) nieuwjaar

Een heel gelukkig (en-snel-weer-in-vorm) nieuwjaar
05.01.2013 - Redactie

De afgelopen zes weken hebben vrouwen uit heel Nederland meegedaan met mijn online lifestyleprogramma Fitnessbijbel voor vrouwen-Live.


Omdat de feestdagen ertussen vielen, heb ik jullie geadviseerd te genieten van de met liefde bereide hapjes, want dat hoort ook bij een gezond en gelukkig leven.

Voor de komende weken heb ik tips om snel weer op het juiste gezonde pad te komen. Doe hetzelfde en je bent de overtollige pondjes en afvalstoffen in een mum van tijd kwijt!

Tips
1. Gooi alle ongezonde troep weg die je nog over hebt van de feestdagen. Ruim dus je keukenkastjes op en ga direct ‘gezonde’ boodschappen doen.

2. Drink even geen alcohol. Kun jij dit één maand volhouden? Dat scheelt toch ruim 3000 Kcal als je gemiddeld tien glazen per week drinkt! Dat is net zoveel als vijf intensieve trainingen per maand!

3. Voer gedurende één maand de 90/10-regel uit (i.p.v. de 80/20-regel) en je gaat als een speer. Niet diëten, en toch snel kilo’s verliezen. 10 staat voor; een dagdeel in de week mag je snacken/borrelen.

4. Logisch maar waar; train extra! Explosiviteit- en intervaltrainingen zoals GRIT, RPM, en Bodyattack zijn geweldig om snel weer in-shape te komen en veel calorieën te verbranden.

5. Wees voorzichtig met suikers, dus ook met vruchtensappen. Veel mensen drinken smoothies om te compenseren. Dat is ook prima, maar maximaal één glas per dag is echt voldoende, en uiteraard niet uit een pak.

6. Geen maaltijden overslaan. ECHT NIET DOEN! Ook niet gaan vasten of ander gekkigheid waarvan je honger krijgt. Dit verstoort je metabolisme en dus ook je verbranding. Eet regelmatig, wees zuinig met koolhydraten, houd eenvoud en overzicht. Veel groente, fruit, volkorenproducten, vis, vlees(vervangers), geen sauzen, pakjes en zakjes en ik garandeer je resultaat!

De resultaten
Over twee weken kom ik terug met de resultaten die de deelneemsters van FBVV-LIVE hebben geboekt, spannend!

Mijn oude columns
Lees hier alle columns en informatie van de afgelopen weken over voeding, training en ontspanning voor extra motivatie en een goede start van het nieuwe jaar.

Groetjes, Marije
Fitnessbijbel voor Vrouwen

Wat vind je ervan?

Reacties

Eenfasepil

03.11.2018 - Wil je de pil doorslikken zonder stopweek? Check dan eerst of de pil die jij slikt daarvoor geschikt is. Lees verder

Koud afdouchen

02.11.2018 - Annemiek doucht dertig dagen lang na het warm douchen zestig seconden met koud water. Merkt ze verschil aan het eind van de maand? Lees verder

Vitamine B-tekort

30.10.2018 - Vermoed je dat je een vitamine B-tekort hebt? Hier kun je op letten. Lees verder

Cafeïne in thee

29.10.2018 - We krijgen cafeïne vooral binnen door het drinken van koffie of thee. Dat er cafeïne in thee zit, is bij de meeste mensen bekend. Maar hoeveel cafeïne zit er in een kop thee? Lees verder

Oordoppen

28.10.2018 - Oordoppen zijn handig om omgevingsgeluid te dempen of om in het vliegtuig de luchtdruk te reguleren. Er zijn meer soorten oordoppen dan je denkt. Lees verder

Ontsmettingsmiddelen

28.10.2018 - Waarmee kun je een wondje het best ontsmetten? Santé zet zes ontsmettingsmiddelen voor je op een rij. Lees verder

Waarom krijg je spierpijn als je ziek bent?

26.10.2018 - Spierpijn is een van symptomen van griep, maar hoe kan het dat je spierpijn krijgt als je ziek bent? Lees verder

Verkouden en sporten

25.10.2018 - Ben je verkouden en twijfel je of het verstandig is om te gaan sporten? Er is een handig ezelsbruggetje voor. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 129 |
Mis niets
Daghoroscoop
Schorpioen

Je krijgt iets te horen over een nieuwe geneeswijze. Zorg dat je daar meer…

» Naar de daghoroscopen