×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Zo houd je een balansdag

Zo houd je een balansdag
16.12.2012 - Redactie

De decembermaand is niet de beste maand voor je lijn. We genieten graag van het lekkers, maar af en toe een balansdag inlassen kan geen kwaad.


Met deze tips kan je balansdag bijna niet meer in de soep lopen.

  • Plan de balansdag bij voorkeur op een dag dat je thuis bent of aan het werk bent en geen etentjes hebt.
  • Bereid je voor op je balansdag. Zorg dat je genoeg gezonde producten in huis hebt en het liefst zo min mogelijk chips en koekjes in de kast hebt liggen.
  • Begin je dag met een gezond en voedzaam ontbijt.
  • Zorg dat je zelf voldoende gezonde tussendoortjes bij je hebt. Als je in de loop van de dag trek krijgt, geef je sneller toe aan de verleiding van iets lekkers.
  • Heb je zin in een warme lunch? Laat je niet verleiden door het broodje kroket, maar neem een kopje soep.
  • Durf nee te zeggen als iemand je tijdens je balansdag iets lekkers aanbiedt. Je hoeft je niet te schamen voor het feit dat je een balansdag houdt. De kans is groot dat mensen juist respect voor je hebben.
  • Heb je opeens behoefte aan iets lekkers, neem dan fruit, een mueslireep, een schaaltje yoghurt of een ander gezond tussendoortje.
  • Drink gedurende de dag genoeg water en sla alcohol af.
  • Sla het diner zeker niet over, maar kies voor een licht diner. Kies voor mager vlees of vis. Kijk eventueel op de verpakking hoeveel calorieën erin zitten.

Wat eet jij het liefst op een balansdag? Deel je tips!

Wat vind je ervan?

Reacties

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

16.10.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Gestopt met ontbijten. Wat is intermittent fasting?

14.10.2017 - In Santé lees je het verhaal van Santé's vormgever Saskia, ruim een jaar geleden is ze gestopt met ontbijten nadat ze een verhaal over intermittent fasting las. Lees verder

3 tips tegen een zwakke blaas

13.10.2017 - Bijna iedere vrouw heeft er op een bepaald moment in haar leven weleens last van: ongewenst urineverlies door een verzwakte blaas. Hoe kom je er vanaf? Lees verder

Hoe kom je aan een zwakke blaas?

07.10.2017 - Bijna iedere vrouw heeft er op een bepaald moment in haar leven weleens last van: ongewenst urineverlies door een verzwakte blaas. Hoe komt het? Lees verder

3 'slechte' gewoontes die stiekem best goed voor je zijn

06.10.2017 - Aan slechte gewoontes zitten soms verrassend goede kanten. Lees verder

Tandpijn? Hier kan het door komen

06.10.2017 - Heb je last van tandpijn? Eén van de volgende drie dingen zou de oorzaak kunnen zijn. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

02.10.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

5 oorzaken waardoor je extra veel dorst kunt hebben

01.10.2017 - Als je net gesport hebt, of als je de halve middag niets hebt gedronken, is het duidelijk waarom je dorst hebt. Blijf je om onverklaarbare redenen meer dorst hebben dan normaal, dan is het tijd om extra goed naar je lichaam te luisteren. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 114 |
Daghoroscoop
Weegschaal

De liefde kan wat problemen opleveren. Maar waarschijnlijk heb je die zelf…

» Naar de daghoroscopen