×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Zo houd je een balansdag

Zo houd je een balansdag
16.12.2012 - Redactie

De decembermaand is niet de beste maand voor je lijn. We genieten graag van het lekkers, maar af en toe een balansdag inlassen kan geen kwaad.


Met deze tips kan je balansdag bijna niet meer in de soep lopen.

  • Plan de balansdag bij voorkeur op een dag dat je thuis bent of aan het werk bent en geen etentjes hebt.
  • Bereid je voor op je balansdag. Zorg dat je genoeg gezonde producten in huis hebt en het liefst zo min mogelijk chips en koekjes in de kast hebt liggen.
  • Begin je dag met een gezond en voedzaam ontbijt.
  • Zorg dat je zelf voldoende gezonde tussendoortjes bij je hebt. Als je in de loop van de dag trek krijgt, geef je sneller toe aan de verleiding van iets lekkers.
  • Heb je zin in een warme lunch? Laat je niet verleiden door het broodje kroket, maar neem een kopje soep.
  • Durf nee te zeggen als iemand je tijdens je balansdag iets lekkers aanbiedt. Je hoeft je niet te schamen voor het feit dat je een balansdag houdt. De kans is groot dat mensen juist respect voor je hebben.
  • Heb je opeens behoefte aan iets lekkers, neem dan fruit, een mueslireep, een schaaltje yoghurt of een ander gezond tussendoortje.
  • Drink gedurende de dag genoeg water en sla alcohol af.
  • Sla het diner zeker niet over, maar kies voor een licht diner. Kies voor mager vlees of vis. Kijk eventueel op de verpakking hoeveel calorieën erin zitten.

Wat eet jij het liefst op een balansdag? Deel je tips!

Wat vind je ervan?

Reacties

Ik heb een tekenbeet, wat nu?

20.06.2018 - Een tekenbeet kun je ongemerkt oplopen, bijvoorbeeld tijdens een wandeling door het bos of nadat je op het gras hebt gezeten. Het is belangrijk om een teek zo snel mogelijk te verwijderen. Weet jij waar je op moet letten? Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

18.06.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

5 tips om je moedervlekken te controleren

16.06.2018 - Het is belangrijk om je moedervlekken in de gaten te houden. Als er iets afwijkend is, is de kans groter dat je het op tijd door hebt. Lees verder

Tips tegen hooikoorts

15.06.2018 - Naast medicijnen gebruiken, zijn er meer dingen die je kunt doen om je hooikoorts te verminderen. Lees verder

Hoe werkt bloed doneren?

14.06.2018 - Bloed doneren is een relatief simpele daad en je kunt er zelfs levens door redden. De eerste keer bloed doneren kan best spannend zijn. We vertellen je alvast wat handig is om te weten. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

11.06.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

7 praktische tips om minder plastic te gebruiken

06.06.2018 - Plastic is erg slecht voor het milieu. Veel van het plastic dat in de oceaan drijft, is plastic dat maar één keer gebruikt is. Lees verder

Doen: 10 minuten stevig wandelen

05.06.2018 - Er wordt vaak gesproken over 10.000 stappen per dag. Waar dat doel vandaan komt, is niet helemaal duidelijk. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 125 |
Mis niets
Daghoroscoop
Kreeft

Laat die kritiek even voor wat het is. Jij bent zo emotioneel geladen dat je…

» Naar de daghoroscopen