×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Zo houd je een balansdag

Zo houd je een balansdag
16.12.2012 - Redactie

De decembermaand is niet de beste maand voor je lijn. We genieten graag van het lekkers, maar af en toe een balansdag inlassen kan geen kwaad.


Met deze tips kan je balansdag bijna niet meer in de soep lopen.

  • Plan de balansdag bij voorkeur op een dag dat je thuis bent of aan het werk bent en geen etentjes hebt.
  • Bereid je voor op je balansdag. Zorg dat je genoeg gezonde producten in huis hebt en het liefst zo min mogelijk chips en koekjes in de kast hebt liggen.
  • Begin je dag met een gezond en voedzaam ontbijt.
  • Zorg dat je zelf voldoende gezonde tussendoortjes bij je hebt. Als je in de loop van de dag trek krijgt, geef je sneller toe aan de verleiding van iets lekkers.
  • Heb je zin in een warme lunch? Laat je niet verleiden door het broodje kroket, maar neem een kopje soep.
  • Durf nee te zeggen als iemand je tijdens je balansdag iets lekkers aanbiedt. Je hoeft je niet te schamen voor het feit dat je een balansdag houdt. De kans is groot dat mensen juist respect voor je hebben.
  • Heb je opeens behoefte aan iets lekkers, neem dan fruit, een mueslireep, een schaaltje yoghurt of een ander gezond tussendoortje.
  • Drink gedurende de dag genoeg water en sla alcohol af.
  • Sla het diner zeker niet over, maar kies voor een licht diner. Kies voor mager vlees of vis. Kijk eventueel op de verpakking hoeveel calorieën erin zitten.

Wat eet jij het liefst op een balansdag? Deel je tips!

Wat vind je ervan?

Reacties

Afvallen doe je samen

Joyce (rechts) bereikte haar streefgewicht met de hulp van consulent Lydia. Wil je net als Joyce je weer energieker voelen en lekker in je vel zitten? Onder begeleiding behaal je de beste afslankresultaten en blijf je beter op gewicht. Lees verder

Donor worden: geven bij leven

17.01.2019 - Bij het woord ‘doneren’ denk je misschien meteen aan het Donorregister, maar je kunt ook veel voor iemand anders betekenen door tijdens je leven iets af te staan. Zelfs poep. Lees verder

Waarom gaat afvallen steeds moeilijker

14.01.2019 - Samen met Mieke Kosters helpen we je deze maand om je voornemen om strakker te worden waar te maken. Niet per se door gezonder te eten, maar door je gedrag te veranderen en gewoontes te creëren die je wél kunt volhouden. Lees verder

Slechte adem oplossingen

11.01.2019 - Een slechte adem kan je flink onzeker maken. Op deze manieren kom je er vanaf. Lees verder

Griep besmettelijk als je al beter bent?

10.01.2019 - Je voelt je weer een stuk beter na de griep. Betekent dat dat je je weer onder de mensen kunt begeven, of ben je nog steeds besmettelijk? Lees verder

Buiten adem

10.01.2019 - Neem je je ook iedere keer dat je hijgend een trap op loopt voor dat je echt vaker gaat sporten? Prima voornemen, maar het is helemaal niet gek dat je buiten adem raakt door traplopen. Lees verder

Koffie nachtrust leeftijd

09.01.2019 - Bij de meeste mensen heeft ’s ochtends een kop koffie (of twee) geen invloed op de nachtrust. Lees verder

Geen wilskracht om af te vallen

08.01.2019 - Samen met Mieke Kosters helpen we je deze maand om je voornemen om strakker te worden waar te maken. Niet per se door gezonder te eten, maar door je gedrag te veranderen en gewoontes te creëren die je wél kunt volhouden. Lees verder

Gezonde keuzes borrelplank

04.01.2019 - Nieuwjaarsborrels in het vooruitzicht? Geniet ervan. Wil je met het oog op je goede voornemens toch wat bewustere keuzes maken? Vervang de gefrituurde hapjes voor een van de volgende opties. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 130 |
Mis niets
Daghoroscoop
Steenbok

Vandaag moet je alle zeilen bijzetten om je doel te halen, laat je daarom niet…

» Naar de daghoroscopen