×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Zo houd je een balansdag

Zo houd je een balansdag
16.12.2012 - Redactie

De decembermaand is niet de beste maand voor je lijn. We genieten graag van het lekkers, maar af en toe een balansdag inlassen kan geen kwaad.


Met deze tips kan je balansdag bijna niet meer in de soep lopen.

  • Plan de balansdag bij voorkeur op een dag dat je thuis bent of aan het werk bent en geen etentjes hebt.
  • Bereid je voor op je balansdag. Zorg dat je genoeg gezonde producten in huis hebt en het liefst zo min mogelijk chips en koekjes in de kast hebt liggen.
  • Begin je dag met een gezond en voedzaam ontbijt.
  • Zorg dat je zelf voldoende gezonde tussendoortjes bij je hebt. Als je in de loop van de dag trek krijgt, geef je sneller toe aan de verleiding van iets lekkers.
  • Heb je zin in een warme lunch? Laat je niet verleiden door het broodje kroket, maar neem een kopje soep.
  • Durf nee te zeggen als iemand je tijdens je balansdag iets lekkers aanbiedt. Je hoeft je niet te schamen voor het feit dat je een balansdag houdt. De kans is groot dat mensen juist respect voor je hebben.
  • Heb je opeens behoefte aan iets lekkers, neem dan fruit, een mueslireep, een schaaltje yoghurt of een ander gezond tussendoortje.
  • Drink gedurende de dag genoeg water en sla alcohol af.
  • Sla het diner zeker niet over, maar kies voor een licht diner. Kies voor mager vlees of vis. Kijk eventueel op de verpakking hoeveel calorieën erin zitten.

Wat eet jij het liefst op een balansdag? Deel je tips!

Wat vind je ervan?

Reacties

Eenfasepil

03.11.2018 - Wil je de pil doorslikken zonder stopweek? Check dan eerst of de pil die jij slikt daarvoor geschikt is. Lees verder

Koud afdouchen

02.11.2018 - Annemiek doucht dertig dagen lang na het warm douchen zestig seconden met koud water. Merkt ze verschil aan het eind van de maand? Lees verder

Vitamine B-tekort

30.10.2018 - Vermoed je dat je een vitamine B-tekort hebt? Hier kun je op letten. Lees verder

Cafeïne in thee

29.10.2018 - We krijgen cafeïne vooral binnen door het drinken van koffie of thee. Dat er cafeïne in thee zit, is bij de meeste mensen bekend. Maar hoeveel cafeïne zit er in een kop thee? Lees verder

Oordoppen

28.10.2018 - Oordoppen zijn handig om omgevingsgeluid te dempen of om in het vliegtuig de luchtdruk te reguleren. Er zijn meer soorten oordoppen dan je denkt. Lees verder

Ontsmettingsmiddelen

28.10.2018 - Waarmee kun je een wondje het best ontsmetten? Santé zet zes ontsmettingsmiddelen voor je op een rij. Lees verder

Waarom krijg je spierpijn als je ziek bent?

26.10.2018 - Spierpijn is een van symptomen van griep, maar hoe kan het dat je spierpijn krijgt als je ziek bent? Lees verder

Verkouden en sporten

25.10.2018 - Ben je verkouden en twijfel je of het verstandig is om te gaan sporten? Er is een handig ezelsbruggetje voor. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 129 |
Mis niets
Daghoroscoop
Schorpioen

Je krijgt iets te horen over een nieuwe geneeswijze. Zorg dat je daar meer…

» Naar de daghoroscopen