×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Meet Tyler Johnston

Meet Tyler Johnston
29.12.2013 - Redactie

Altijd al benieuwd naar de mensen achter de nieuwe kapsels en haarkleuren die je later in je kapsalon of favoriete tijdschrift tegenkomt? Tyler Johnston is zo iemand en onze beautyredacteur Sylvia mocht hem interviewen tijdens zijn voorbereiding van modellen met het kleurproduct Igora van Schwarzkopf Professional (=salonkleuringen).


Bezige bij
De modellen konden ‘s avonds bewonderd worden tijdens het gala van de British Hairdressing Awards. Zo ontwerpt hij ieder jaar de Essential Looks voor Schwarzkopf Professional, creëert hij het modellenhaar tijdens veel shows bij de fashionweeks en doet hij het haar voor de covers en interviews in glossies over de hele wereld. Links zie je één van de winnende kapsels.

Grote naam
Een drukke man dus die de hele wereld over reist en geen tijd meer heeft voor het 'gewone' knipwerk in de salon. 'Maar dat vind ik niet erg, ik houd juist erg van de vrijheid die ik nu heb' zegt Johnston, die tussen het kleuren door even met een glas water uitpuft tijdens het interview. In de kapperswereld is hij een van de grote namen, het grote publiek kent hem vooral van zijn ontwerp van de 'Mohican' voor David Beckham in 2001 en alle kapsels van Beckham daarna.

Trends links laten liggen
'Mijn inspiratie haal ik uit wat ik meemaak en onderweg tegenkom. Ik zie dingen om me heen veranderen en automatisch verander ik mijn stijl en styling mee. Met trends doe ik eigenlijk heel weinig, misschien onbewust wel, ik zit er natuurlijk middenin als ik het haar van modellen doe tijdens een fashionweek. Mensen hoeven mijn werk overigens niet mooi te vinden. Maar ik wil wél dat ze erop reageren, dat ze laten merken wat het met ze doet.'

Missie
Tyler Johnston heeft ook een missie: 'Ik vind het geweldig om een voorbeeld te zijn voor jonge mensen, om iets te kunnen overdragen. Ik heb zelf ooit die kans bij Vidal Sassoon gehad en dat geef ik graag door. Alleen door veel te trainen en goed naar het werk van anderen te kijken kun je het ambacht leren.'

De trends voor 2014
Wat verwacht hij voor haar en beauty in de toekomst? 'Ik verwacht dat grooming en haarverzorging van mannen nog verder zal groeien. In 2014 zal bij de Essential Looks ook een apart sectie voor mannen zijn.' En het niveau van de kappers in Nederland? 'Dat is heel hoog, ze horen tot de besten van Europa. Ze beheersen het ambacht, zijn inventief en staan open voor andere meningen. Je moet als kapper iets kunnen meegeven aan je klanten.'

Facts
 • De Coiffure Award is een wedstrijd op basis van haarmodefotografie. Kappers uit heel Nederland kunnen hun werk toesturen, waarna verschillende jury's de foto's beoordelen op het geheel van kapsel, visagie, styling en fotografie.
 • De Essential Looks worden twee keer per jaar samengesteld door o.a. Tyler Johnston. Hiervoor gebruikt hij trend- en stijlinspiratie van de catwalks van New York, Londen, Milaan en Parijs en vertaalt deze naar salonvriendelijke looks die kappers wereldwijd kunnen aanpassen voor klanten. Deze winter staat kleur centraal in The Colour Burst Collection en hebben de vier coupes inspirerende namen als '40s Retro, Construct, Punkettes en Suitgirls.
 • In Nederland heet het Coiffure Award, in Engeland de British Hairdressing Awards. In Nederland is het al een groots feest -waarvoor 12 mei jl. de RAI werd afgehuurd en 13 Awards werden uitgereikt-, in Londen doen ze er nog een schepje bovenop met wel 16 Awards.
 • Op 12 mei won Agnes Westerman de Hairdresser of the Year Award 2013, de belangrijkste prijs bij de Coiffure Award.
 • De volgende uitreiking van de Coiffure Award vindt plaats op 11 mei 2014.

Bekijk ook de hightlights van de British Hairdressingawards 2013.

Wat vind je ervan?

Reacties

De pijnlijkste beautybehandelingen

29.10.2017 - Wie mooi wil zijn moet pijn lijden, of niet? Zensa Skincare onderzocht welke behandeling het meest pijnlijk zijn. Lees verder

Gat in de markt? Onverwoestbare panty

17.10.2017 - Wie graag jurkjes draagt, kent de struggle. De zoektocht naar de juiste panty én het aantal panty's dat je per jaar verslijt. De webshop Fashion66 zegt een onverwoestbare panty te verkopen. Lees verder

Laag zelfbeeld heeft veel invloed op leven van tienermeiden

05.10.2017 - Meiden die positief zijn over hun eigen lichaam halen meer voldoening uit het leven en staan vaker open voor kansen. Daarom is het slecht nieuws dat wereldwijd de helft van alle tienermeiden met een slecht zelfbeeld kampt, zo blijkt uit onderzoek van Dove. Lees verder

Een abonnement op (goed) toiletpapier

22.09.2017 - Je billen afvegen zonder dat daarvoor een boom het loodje moet leggen en tegelijkertijd help je mee aan betere sanitaire voorzieningen in ontwikkelingslanden. Dat is het idee achter The Good Roll. Lees verder

Obsessed met je poriën?

16.08.2017 - Naarmate je ouder wordt, heeft ook je huid meer te verduren gehad en dat kan zichtbaar worden. Niet alleen rimpels houden ons bezig, ook zichtbare poriën kunnen de gemoederen bezighouden. Lees verder

Lippenstift en lipliner van de Action teruggeroepen

09.06.2017 - De Max & Morge lipstick & lipliner bevat een verhoogde concentratie lood en voldoet daarmee niet aan de Europese Cosmeticarichtlijn. Lees verder

Kurkuma als beautyproduct

15.05.2017 - Gezichtsverzorging is te koop in alle prijsklassen. Of je vindt het in je keukenkastje. Lees verder

Welke kant van je gezicht is het aantrekkelijkst?

19.04.2017 - Dit zegt onderzoek over jouw 'knapste kant'. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 43 |
Daghoroscoop
Schorpioen

Sleep toch geen oeroude problemen met je mee. Sluit vrede met jezelf over deze…

» Naar de daghoroscopen

Mis niets van Santé

Like ons op Facebook en blijf op de hoogte van onze
tips en artikelen over een gezond, gelukkig, fit, mooi en
lekker leven. En mis geen enkele Klik & Win!