Placeholder

Dove deelt complimenten uit

Slechts één procent van de Nederlandse vrouwen noemt zichzelf mooi. Volgens beautymerk Dove is het tijd om daar verandering in te brengen.

Dus ging Dove gisteren de straat op een gaf 12.000 vrouwen een compliment over hun schoonheid. Een ludieke actie als afsluiter van de campagne ‘Wat ik zo mooi vind aan…jou’. Dove strijdt sinds 2004 voor echte schoonheid en riep de afgelopen weken alle vrouwen in Nederland op elkaar te complimenteren via www.watikzomooivindaan.nl.

Het doel van de campagne is om positieve zelfwaardering onder Nederlandse vrouwen te stimuleren. Dove deed deze oproep naar aanleiding van het wereldwijde Real Beauty onderzoek, waaruit blijkt dat slechts één procent (!) van de Nederlandse vrouwen zichzelf mooi noemt.

Oppepper nodig? Ga fris en fruitig de herfst in met een uitgebreide wellnessbehandeling >

Kritisch
Opvallend: vrouwen zijn een stuk kritischer voor zichzelf dan voor hun vriendinnen. Uit het Real Beauty onderzoek blijkt bovendien dat vrouwen zichzelf het meest in de weg staan als het om het accepteren van hun eigen schoonheid gaat.

Daarom introduceerde Dove eind april het tweejaardurende platform ‘Wat ik zo mooi vind aan…’. Er worden gedurende twee jaar diverse activiteiten georganiseerd waarbij vrouwen worden gestimuleerd elkaar te complimenteren en elkaar te wijzen elkaars schoonheid.

Meer info? www.watikzomooivindaan.nl