×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

8 tips tegen de eerste signalen van een herfstdip

8 tips tegen de eerste signalen van een herfstdip
11.10.2017 - Redactie

De dagen worden korter. Je ziet minder daglicht en dat kan je biologische klok door de war schoppen. Deze combinatie kan leiden tot een dipje. Met deze tips ga jij de eerste verschijnselen van een herfstdip tegen.


Er is een verchil tussen een herfstdip of een serieuze herfst- of winterdepressie. In het geval van een (seizoensgebonden) depressie zullen onderstaande tips je niet uit de depressie halen. Schroom niet om hulp te zoeken als dat nodig is.

1. Zorg dat je zo snel mogelijk licht ziet
Als je wakker wordt in het donker is direct daglicht zien niet mogelijk. Word je het makkelijkst wakker met licht? Investeer in een wekker die langzaam licht begint te geven om je te wekken. Meer tips om makkelijker uit bed te komen 's ochtends.

2. Ga naar buiten
Zorg gedurende dag voor genoeg daglicht. Ga naar buiten in de lunchpauze, neem de fiets naar je werk, ga er in het weekend op uit naar een van de mooie natuurgebieden die Nederland te bieden heeft. De drempel is misschien wat groter dan in de zomer, maar met de juiste kleding is de herfst bij uitstek een seizoen om naar buiten te gaan.

3. Zwicht niet voor ongezonde verleidingen
In deze tijd van het jaar lijkt het extra aantrekkelijk om naar comfort food te grijpen. De pepernoten liggen alweer in de winkel en bij binnen cocoonen. hoort iets lekkers. Zwicht niet voor iedere verleiding, maar blijf ook genoeg groenten en fruit eten. Door gezond te eten, zorg je voor een gezonde basis en dat merk je aan je lichaam en humeur. Neem ook eens de tijd om te experimenteren in de keuken en maak van je favoriete snackrecepten een gezondere variant.

4. Blijf sporten
Sporten geeft je humeur een boost. Misschien ben jij een zomerhardloper (we don't blame you), probeer in dat geval een andere sport te vinden voor de koude en donkere maanden.

5. Plan iets leuks
Iets leuks in het vooruitzicht hebben, maakt je werkdagen net wat leuker.

6. Ga op zoek naar de leukste series, films en boeken
Van een warme avond binnen worden wij vrolijk. Kaarsje aan, onder een deken. Voeg de leukste series op Netflix alvast toe aan je lijst, zodat je ze deze herfst en winter makkelijk kunt terugvinden. Verder is dit misschien het moment om dat stapeltje ongelezen boeken te lezen.

7. Geniet van het seizoen
Ieder seizoen heeft zijn charme. Is het je al eens opgevallen hoe lekker de herfst ruikt? De zonsondergangen en zonsopgangen lijken nog mooier te zijn dan in de zomer en de kleuren van de herfstbladeren zorgen ervoor dat het landschap verandert in een schilderij. Focus je minder op de dingen die je niet leuk vindt aan de herfst en open je ogen voor de mooie dingen.

8. Zorg voor een ritme
Best lastig als je een baan of studie met onregelmatige tijden hebt, of zonder werk zit. Toch kan een ritme je helpen om je beter te voelen. Probeer het een tijdje uit om te ontdekken of jij er baat bij hebt.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Zo plan je een sabbatical

18.04.2018 - Wie droomt er niet van… een tijdje uit de dagelijkse sleur. Tijd om te reizen, om na te denken of om helemaal niets te doen. Maar mind you, daar komt nog best wat bij kijken. Lees verder

3x luxe eco-resorts

15.04.2018 - Goed voor jou en goed voor de natuur: deze resorts zijn luxe én milieuvriendelijk. Lees verder

Piekeren, waarom doen we het?

15.04.2018 - Een concrete angst leidt tot gepieker. Soms gaan getob en gepeins een eigen leven leiden – er lijkt altijd wel iets te zijn om over in te zitten. Vrouwen piekeren twee keer zo veel als mannen, blijkt uit onderzoek. Lees verder

Zo sta je het best op de foto

13.04.2018 - Wie wil er niet stunning op de foto staan? Met deze tips gaat dat lukken. Lees verder

5 skills die goed zijn om te ontwikkelen

13.04.2018 - Weet je niet goed wat je wilt in je leven? Werk terwijl je dat bepaalt aan deze vaardigheden die altijd van pas komen. Lees verder

Gelukkiger met de 80 procent-formule

10.04.2018 - Natuurlijk ga je ergens honderd procent voor en wil je alleen het allerbeste, maar maakt het je ook echt gelukkiger? Als je leert los te laten en genoegen kunt nemen met tachtig procent, zit je lekker in je vel en raak je meer in balans. Maar hoe doe je dat? Lees verder

Tips om meer tijd te maken als je het druk hebt

09.04.2018 - Zit jij voortdurend in een race tegen de klok? Door een aantal gewoontes te veranderen, kun je gevoelsmatig meer tijd creëren. Lees verder

De 10 meest voorkomende angsten

07.04.2018 - Een fobie is intense angst voor iets specifieks. Bijna 8 procent van de Nederlanders krijgt in het leven te maken met een fobie, vrouwen vaker dan mannen. Dit zijn de 10 meest voorkomende angsten. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 107 |
Mis niets
Daghoroscoop
Stier

Jij neemt veel initiatief en dat verbetert jouw leven op alle fronten…

» Naar de daghoroscopen